سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری 136 رویداد تعریف شده برای تبریز 2018

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از بین 163 رویداد تعریف‌شده 12 رویداد به‌عنوان رویدادهای شاخص برگزیده خواهد شد تا هرماه به‌عنوان یک رویداد برجسته برگزار شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدصادق پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در راستای برگزاری برنامه‌های دقیق تبریز 2018 به تعداد 163 رویداد فرهنگی تعریف‌شده و تقویم زمان‌بندی برای آن مشخص‌شده است گفت: در راستای اجرای دقیق برنامه‌ها همانند پروژه‌های عمرانی هر هفته کنترل پروژه انجام خواهد شد و باید هر هفته گزارش اقدامات انجام‌شده ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه در مسئله جذب گردشگری اصلی‌ترین مسئله تور گردان‌ها هستند، گفت: تور گردان‌های استانی باید با تور گردان‌های بین‌المللی هماهنگ شوند تا تبریز را در پکیج‌های خود بگنجانند.

پورمهدی افزود: سال 2018 یک فرصت در راستای توسعه گردشگری و جذب گردشگر و توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

وی بابیان اینکه با توجه به روال کم بودن ورود گردشگر به استان در فصل زمستان و زمان بودن تغییر این روال، بحث تبریز 2018 مقدمه و بستری برای استفاده از این فرصت برای جذب گردشگر خواهد بود، افزود: باید مکانیسم‌هایی تعریف کنیم که در زمستان هم مسافر بتوانیم گردشگر جذب کنیم، لازمه موفقیت در این زمینه ایجاد بسترهای لازم در این موضوع است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از لازمه‌های جذب گردشگر در فصل زمستان مربوط به بخش خصوصی بوده و باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌های دقیقی مکانیسم‌هایی تعریف شود که گردشگر جذب کنند با توجه به این مسئله تفاهم‌نامه‌ای با هتل داران و آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمایی انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه البته در استان ارتباط معقولی بین هتل داران و راهنمایان گردشگری و شرکت‌های هواپیمایی تعریف‌نشده است گفت: برای جذب گردشگر در زمستان می‌توان برخی نمایشگاه‌ها که در تابستان برگزار می‌شد را با توجه به اینکه به‌تبع گرم بودن هوا در فصل تابستان گردشگر می‌آید در فصل زمستان برگزار کرد.

پورمهدی با بیان اینکه در راستای برگزاری برنامه‌های دقیق تبریز 2018 به تعداد 163 رویداد فرهنگی تعریف‌شده و تقویم زمان‌بندی برای آن مشخص‌شده است گفت: در راستای اجرای دقیق برنامه‌ها همانند پروژه‌های عمرانی هر هفته کنترل پروژه انجام خواهد شد و باید هر هفته گزارش اقدامات انجام‌شده ارائه شود.

وی تأکید کرد: البته از بین 163 رویداد تعریف‌شده 12 رویداد به‌عنوان رویدادهای شاخص برگزیده خواهد شد تا هرماه به‌عنوان یک رویداد برجسته برگزار شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در مسئله جذب گردشگری اصلی‌ترین مسئله تور گردان‌ها هستند، تور گردان‌های استانی باید با تور گردان‌های بین‌المللی هماهنگ شوند تا تبریز را در پکیج‌های خود بگنجانند، دومین کار این است که همیشه مسافر فرست بوده‌ایم اما باید با گسترش ارتباطات تورهای مختلفی در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: در گذشته مشکلاتی داشتیم از جمله نبود صرافی و تبدیل ارز در فرودگاه‌ها، اما خوشبختانه صرافی راه‌اندازی شده و دستگاه‌های مربوط به تبدیل پول ارائه می‌شود و از پروژه تبدیل ارز به‌صورت اینترنتی نیز در روزهای آینده رونمایی خواهد شد.

پورمهدی تأکید کرد: در تبریز 2018 اساسی‌ترین موضوع مردم هستند، برخورد و رفتار با گردشگر بسیار اهمیت دارد، در این خصوص کارهای بسیاری باید بکنیم و سازمان‌های مردم‌نهاد باید به این مسئله ورود کنند.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی در جامعه امروزی ادامه داد: در خوزه آی تی و اینترنت جوانان کارهای خوبی انجام می‌دهند و در بحث گردشگری نیز جوانان می‌توانند کارهای بسیار خوبی انجام دهند، همان‌گونه که گفته‌شده 85 درصد مشاغل دنیا به سمت گردشگری خواهد رفت.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با طراحی برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مناسب در بخش توسعه گردشگری جوانان بیشتر می‌توانند در جذب گردشگر مؤثر باشند، باید از ظرفیت جوانان بهره‌مند شویم، آینده را همین جوانان می‌توانند درست کنند.

وی گفت: فضای عمومی جامعه به مسئله تبریز 2018 حساس شده و مطالبه می‌کند، وظیفه اصلی دولت ایجاد امنیت و بسترسازی بوده و مراسم‌های دولتی به‌صورت محدود خواهد بود اما عامل گردش اقتصاد حضور گردشگران خواهد بود.

پورمهدی افزود: 2018 نقطه آغاز برای گردشگری تبریز و استان بوده و با توجه به رویکردها در خصوص گردشگری این بهترین فرصت برای جذب گردشگر است.

وی اضافه کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی ضعیف هستیم و این نشانه ضعف دستگاه‌ها است باید به‌قدری اطلاع‌رسانی انجام شود که وقتی در موتورهای جستجوگر 2018 وارد می‌شود گزینه تبریز 2018 برجسته شود.

 

انتهای پیام/ش

 

ضرورت گنجاندن نام تبریز در پکیج تورگردان‌های بین‌المللی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.