سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجفی در دیدار با اقلیت های دینی خبر داد

خدمات یکسان شهرداری به مسلمانان و اقلیت های دینی

شهردار تهران در دیدار با اقلیت های دینی گفت: شهرداری تهران برخورد وظیفه می‌دانند خدماتی را که به شهروندان مسلمان ارائه می دهد به شهروندان مسیحی ها ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان نشست محمد علی نجفی شهردار تهران با رهبران ادیان توحیدی و جمعی از چهره‌های برجسته اقلیت‌های دینی امشب در باغ کتاب تهران به مناسبت آغاز سال نو میلادی  برگزار شد.

شهردار تهران با تبریک ولادت حضرت عیسی مسیح علیه السلام و آغاز سال نو میلادی گفت: پیام حضرت مسیح صلح و دوستی و کلامش سلام بود که مردگان را احیا و خفتگان را بیدار می کرد.

وی با بیان اینکه سه نقطه مشترک در میان ادیان توحیدی ایران وجود دارد اظهار کرد: اولین نقطه مشترک این است که همه ما ایرانی هستیم و ایرانی بودن افتخار ماست،  و ما به خاطر فرهنگ قوی و تاریخ درخشانی که داریم سالیان سال در کنار هم به طور مسالمت آمیز  زندگی کرده ایم.

نجفی تصریح کرد: همه ما ایرانی هستیم و در ایرانی  بودن  مسلمان شیعه و سنی ، مسیحی، ارمنی کلیمی و آشوری فرقی ندارند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه همه ما به ملتی تعلق داریم که دلمان برای این کشور  می‌تپد ، اظهار کرد: تفکیک ارمنی آشوری کلیمی و مسلمان در تاریخ ایران جایی ندارد.

نجفی با بیان اینکه فرهنگ ایران فرهنگ صلح،  دوستی، مهربانی، مدارا و زندگی بر اساس شادی و نشاط است گفت: این موارد با فرهنگ مسیحیت ممزوج شده است و ما در ارتباط با داستانهای اساطیری شاهنامه می‌بینیم پیش از آن که صحبت از پهلوانی و جنگ باشد صحبت است دوستی و مهربانی است.

وی تبعیت از دین آسمانی و یکتاپرستی را و چه دوم مشترک بین مسلمانان و مسیحیان برشمرد و تاکید کرد: همه ما به یک خدای واحد اعتقاد داریم و در بعضی از اصول دینی هم اشتراک داریم.

شهردار تهران با بیان اینکه ادیان آسمانی آمده اند تا انسان را از جهت نجات دهند بیان کرد: ادیان الهی می خواهند بی عدالتی را از جامعه بردارند و ما خوشحالیم که به ادیان الهی اعتقاد داریم.

وی در خصوص وجه مشترک سوم گفت: همه ما شهروندان تهران هستیم و تهران را دوست داریم و آرزوی ما روشن تهران است.

شهردار تهران  با ابراز امیدواری از اینکه زندگی معنوی و مادی در تهران به اوج خود برسد،  ار کرد: شهرداری تهران وظیفه خود می‌دانند خدماتی را که به شهروندان مسلمان ارائه می‌دهد به شهروندان مسیحی هم ارائه دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در مدیریت شهری امیدواریم همشهریان مسیحی برای توسعه شهر تهران ما را کمک کنند.

انتهای پیام/

 

نشست محمد علی نجفی شهردار تهران با رهبران ادیان توحیدی و جمعی از چهره‌های برجسته اقلیت‌های دینی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.