سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامه اعتراضی 245مسئول بسیج دانشجویی مراکز آموزش عالی به رئیس جمهور

245 مسئول بسیج دانشجویی مراکز آموزش عالی فارس در نامه ای خطاب به رئیس جمهور به رفتارهای وی اعتراض کردند.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  245 مسئول بسیج دانشجویی مراکز آموزش عالی فارس در نامه ای خطاب به رئیس جمهور با اشاره به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم، نوشت: چرا هم اکنون در دولت جمهوری اسلامی که با رای همین ملت به مسند اجرایی کشور منصوب شده، باید دولتمردانی وجود داشته باشند که با سخن نابجای خود، درباره قیمت و وضع معیشتی مردم و ایجاد فضای ناامیدی، همچون هیزمی بر آتش نارضایتی باشند و دل دردمند از سختی معیشت را علی الخصوص برای قشر مستضعف جامعه پر درد تر کنند؟

متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

... این مردمی که شماها را روی کار آورده‌اند، این مردم زاغه نشین که شماها را روی مسند نشانده‌اند ملاحظه آنها را بکنید، و این جمهوری را تضعیفش نکنید. بترسید از آن روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست، و یک انفجار حاصل بشود. از آن روز بترسید که ممکن است یکی از «ایام الله» - خدای نخواسته - باز پیدا بشود. و آن روز دیگر قضیه این نیست که برگردیم به ۲۲ بهمن. قضیه [این‌] است که فاتحه همه ما را می‌خوانند!

امام خمینی (ره)

ریاست محترم جمهوری

جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی

سلام علیکم

به استحضار جنابعالی می رساند که بحران اجتماعی به وجود آمده در سال های اخیر که متاثر از مسائل معیشتی و افزایش بی عدالتی در جامعه است، رو به تشدید بوده و در وقایع اخیر نیز مرحله هشدار را پشت سر گذاشته است. همانطور که نیک می دانید، هدف برخی شعارها با هدایت برخی از اشرار مزدور و گاها خارج نشین، یقینا اصل نظام بوده و تقویت این حرکت ها توسط عوامل داخلی، آن هم به دلیل مشکلات عدیده اقتصادی، هزینه مقابله را بسیار سنگین خواهد کرد. اما هم اکنون باید پرسید که موضع گیری غیرشفاف و با تاخیر شخص شما، آن هم در این برهه حساس که اشرار و فریب خوردگان، با جان و مال ملت شریف ایران معامله می کنند چه معنایی دارد؟ چرا هم اکنون در دولت جمهوری اسلامی که با رای همین ملت به مسند اجرایی کشور منصوب شده، باید دولتمردانی وجود داشته باشند که با سخن نابجای خود، درباره قیمت و وضع معیشتی مردم و ایجاد فضای ناامیدی، همچون هیزمی بر آتش نارضایتی باشند و دل دردمند از سختی معیشت را علی الخصوص برای قشر مستضعف جامعه پر درد تر کنند؟ عدم وجود عزم در دولت برای پایان بخشیدن به فساد ریشه دار و سیستماتیک در نظام اقتصادی، چه همخوانی با وعده انتخاباتی رونق اقتصادی در صنایع کوچک و متوسط دارد؟ رصد اوضاع اقتصادی در کشور و تبیین عدم ارتباط آن به آب خوردن مردم، همانطور که قبل و حین امضای برجام، از چشم جریان انقلابی دور نبود، هم اکنون نیز دور نیست و بدانید که مرتبط ساختن مسائل اقتصادی که کلید حل آن در داخل کشور است، با مسائل سیاسی و حزبی نه تنها در شرایط امروز، بلکه در هر شرایط معنایی ندارد.

بدانید که مردم شریف و بصیر ایران، این بار نیز همچون گذشته، نقش خود را به بهترین نحو ایفا نموده و با حضور گسترده خود در حماسه 9دی، حتی مجال اعلام وجود به جریان اغتشاشگر و ضدانقلاب ندادند. و حال زمان آن رسیده است که عرصه نقش آفرینی دولت، در فضایی بدون مماشات و در مسیر رفع جدی گلایه ها باشد. نقش آفرینی در جهت مطالبات مردمی که پشتیبان ولایت فقیه بوده و برای حفظ انقلاب در بزنگاه ها خود را نشان داده اند. امید است که رییس جمهور محترم ایران اسلامی، اولویت اول کشور را مسئله اقتصاد و معیشت مردم دانسته و در مسیر رفع آن، قدم های درست و مرتبط بردارند. به عنوان مسئول اجرایی کشور، پس از 5 سال وعده در باب رونق اقتصادی و عبور از رکود، خود را پاسخگوی سوالات و مطالبات مردم دانسته و فرافکنی سیاسی را در رسیدگی به وضعیت اقتصادی، سرلوحه امور خود قرار ندهند.

(و من الله التوفیق)

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.