سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت؛

ضرورت تدوین دستورالعمل مدیریت بحران در دانشگاه تهران/ دانشجویان تا ۱۰ روز آینده منتظر وام شهریه باشند

وزارت علوم در هفته گذشته شاهد رویداد‌هایی بوده که در این بسته به برخی از اخبار اشاره می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بی شماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در زیر دنبال کنید.
 
 
محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران گفت: در دانشگاه تهران همانند وضع موجود در سراسر کشور آمادگی شرایط بحران وجود ندارد؛ در درجه اول باید مدیریت بحران را در دانشگاه ارزیابی و پیش‌بینی کنیم، در این‌باره باید دستورالعمل‌هایی تهیه و در راستای آن آموزش‌های لازم نیز ارائه شود. برای حفظ تجهیزات تعیین کننده و مهم در شرایط بحرانی باید آمادگی لازم را داشته باشیم.
 
نیلی احمدآبادی با بیان اینکه برای دانشگاه تهران، انفورماتیک یک بحث بسیار مهم است، تصریح کرد: قرار گرفتن این مرکز در ذیل ریاست دانشگاه نشان دهنده این است که دانشگاه اهمیت خاصی برای این مرکز قائل است و اینکه ما یک مرکز داده پشتیبان را داریم، رویکرد درست و کار شایسته‌ای است که در مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران انجام شده و من از اقدامات و زحمات انجام شده تشکر و قدردانی می‌کنم.
 
 
امیر شریفی مسئول رسانه‌ای بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت:در شعارهای عده‌ای آشوب‌گر که مقابل دانشگاه تهران تجمع کردند اثری از مطالبات اقتصادی مردم نبود.
 
وی  در ادامه اظهار کرد: شعار‌های ساختار شکنانه این افراد ادامه داشت تا اینکه پس از گذشت یک ساعت، با حضور کثیر دانشجویان،  فضا مجددا به سمت شعارهای انقلابی و با رویکرد اقتصادی بازگشت تحقق اقتصاد دانش بنیان در گرو پنجره واحد شکل می‌گیرد.
 
 
ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: یکی از مشکلات ما در زمینه وام‌های دانشجویی مربوط به تخصیص وام شهریه است، به طوری که در سال ۹۴ تنها ۴۰ درصد و در سال ۹۵ تنها ۱۰ درصد وام شهریه تخصیص یافت
 
وی با بیان اینکه میزان اعتبار وام شهریه برای امسال ۳۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، افزود: هنوز تخصیص نهایی برای وام شهریه داده نشده است.
 
 
منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: اطلاع دقیقی در رابطه با تعداد افرادی که بازداشت شده‌اند ندارم، همان چند نفری هم که در روز اول بازداشت شده بودند با دخالت من و رئیس دانشگاه تهران روز گذشته آزاد شدند.
 
 
منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در مباحث مربوط به ارزیابی و سنجش علمی نخبگان و در همه سطوح به روش‌های علمی نیاز داریم که سبب انجام گرفتن این کارها شوند.
 
وزیر علوم تحقیقات و فناوری در رابطه با بحث های مربوط به کنکور گفت: برخی افراد بدون هیچ شناختی تمام سازمان سنجش را زیر سوال می‌برند و در رابطه با کنکور صحبت می‌کنند، در دانشگاه‌های کشور گروه‌های مختلفی  تلاش می‌کنند تا به مدل جدیدی از کنکور برسند.  
 
 
منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات وفناوری گفت: آنچه که اهمیت دارد این است، در شرایط فعلی نتوانستیم به شکل منسجم و قوی برای عبور از شرایط فعلی در حوزه آموزش برسیم و مدلی که کشور ما پیگیری می‌کند، قدیمی است و با مدل‌های بین‌المللی فاصله‌های بسیاری دارد.
 
وی ادامه داد: باید در کنار آموزش به پژوهش تاثیر گذار هم توجه داشته باشیم و آموزش عالی را به کمک پژوهش‌ها پیش ببریم با وجود آنکه پژوهش‌های ما بسیار زیاد بودند اما سوال است که چرا نتوانسته‌ایم از آنها به درستی استفاده کنیم؟.
 
عملکرد ضعیف قوای سه‌گانه در اداره کشور
 
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: موضوع عامیت سه‌گانه و عناصر اصلی آن در سطح علمی و فلسفی مورد بحث و چالش قرار گیرد تا به یک نظریه کامل سیاسی و شناخته شده در افکار و اعتقاد نخبگان منجر شود.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با مشکل اصلی حکمرانی در ایران که مربوط به کارآمدی قوای سه‌گانه است، گفت: پیشنهاداتی که می‌توان به قوای سه‌گانه برای رفع مشکل و چالش نقض قوای سه گانه داد عبارتند از ارتقای کارآمدی و بهره‌وری، شایسته‌سالاری، شفافیت، انضباط و وحدت سیاسی در اصول جمهوری اسلامی و ارزش های انقلاب در قوا و تنظیم رابطه قوای سه گانه با مردم.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.