انصاری ادامه داد: ما عضو کنوانسیون بین المللی حق کپی نیستیم. در نتیجه این حامیان مشکلات زیادی برای فروش پیراهن در داخل کشور خواهند داشت چون به راحتی این پیراهن ها کپی می شوند و با قیمت ارزان تر و کیفیت پائین تر در اختیار مشتریان قرار می گیرد.
او افزود: ما باید به دنبال شرکت هایی باشیم که نو پا هستند و می خواهند برندشان در جهان مطرح شود. این شرکت ها تمایل بیشتری دارند و پول بیشتری نیز پرداخت می کنند تا خود را معرفی کنند. وقتی ما شرایط مطلوب حضور برندهای بزرگ را نداریم باید به دنبال شرکت هایی باشیم که شرایط ما برایشان مطلوب است.
کارشناس مدیریت ورزشی درخصوص راهکار جذب حامیان بزرگ در حوزه ورزش بیان کرد: باید برند فدراسیون فوتبال و تیم ملی را به قدری قوی کنیم که این تمایل برای شرکت های بزرگ ایجاد شود. نیاز است کار بیشتر و قوی تری در کمیته اقتصاد و بازاریابی فوتبال داشته باشیم. باید قوانین بالادستی که مانع حضور اسپانسر می شود را تعدیل شود. برای مثال حق کپی را درصنعت ورزش اجرا کنیم تا راه برای حضور سرمایه گذاری و وارد شدن سرمایه های خارجی باز شود. به علاوه به یک طرح بازاریابی در بازه زمانی ۸ تا ۱۰ سال نیاز است تا حامی مالی خوبی برای تیم های ورزشی پیدا شده و درآمد مطلوب کسب شود. همچنین لازم است یک کمیته ویژه اقتصادی و بازرگانی تشکیل شود و افراد متخصص در این زمینه در آن کار کنند.
انتهای پیام/