سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوچکی‌نژاد در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی برای حفاظت از حریم‌هاست/دولت درباره نحوه استفاده از شبکه‌های مجازی لایحه دهد

رئیس فراکسیون رسانه مجلس گفت: در همه کشورهای دنیا نه تنها در فضای آشوب بلکه در فضای آرام هم برای حفاظت از حریم‌ها و امنیت از روش فیلتر استفاده  می‌شود.

جبار کوچکی‌نژاد رئیس فراکسیون رسانه، مطبوعات و فضای مجازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فیلتر شدن برخی از شبکه‌های اجتماعی گفت: امروز، فضای مجازی و وسایل ارتباط جمعی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای مردم شده است.

وی با اشاره به اینکه آشوب‌ها و اغتشاش‌های اخیر موجب فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی شده است، ادامه داد: در همه کشورهای دنیا نه تنها در فضای آشوب بلکه در فضای آرام هم برای حفاظت از حریم‌ها و امنیت، از روش فیلترینگ استفاده  می‌شود و این یک امر طبیعی است. 

رئیس فراکسیون رسانه، مطبوعات و فضای مجازی با تاکید بر اینکه ما برای حفظ امنیت کشور نیازمند مصوبات شورای امنیت هستیم، تصریح کرد: مصوبات شورای عالی امنیت ملی قانونی و لازم‌الاجراست، این شورا فارغ از فیلترینگ شبکه‌های مجازی، حتی در مقاطعی می‌تواند امکان برقراری تماس و پیامک را هم قطع کند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه قوانین استفاده از فضای مجازی شفاف نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت فضای مجازی و استفاده انبوه مردم از این فضا، نیاز به یکسری اصلاحات قانونی داریم و دولت باید لایحه‌ای جامع برای نحوه استفاده از شبکه‌های مجازی به مجلس ارائه دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.