سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل کارگروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با قاچاق دارو و مکمل های ورزشی

اولین کارگروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با قاچاق دارو و مکمل های ورزشی در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ علوی کارشناس نظارت بر امور داروی معاونت غذا و داروی استان آذربایجان غربی در کارگروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با قاچاق دارو و مکمل های ورزشی گفت: توزیع مکمل‌های ورزشی توسط مربیان باشگاه‌های بدنسازی غیر مجاز است و هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای فروش این مواد غیر مجاز قابل قبول نیست، این در حالی است که سازمان غذا و دارو بار‌ها نسبت به مصرف مکمل‌های تهیه شده توسط افراد یا فروشگاه‌های غیر مجاز به مردم هشدار داده است چرا که عوارض خطرناک و جبران ناپذیر آن تاکنون گریبان گیر بسیاری از ورزشکاران شده است.

وی افزود: بیشتر این فرآورده‌ها خارج از سیستم توزیع دارو به فروش می‌رسند و در قالب قاچاق و شبیه سازی با اصل آن، بصورت سفارشی و چمدانی، وارد کشور شده است .

علوی گفت: فرآورده‌ها و مکمل‌های ورزشی که در باشگاه‌ها عرضه می‌شود به صورت اصولی و قانونی وارد کشور نشده و شرکت‌های توزیعی مسئولیتی در قبال آن قبول نمی‌کنند چرا که این شرکت‌ها تنها دارای مجوز عرضه مکمل به داروخانه‌ها بوده و توصیه می‌شود این محصولات حتما از طریق داروخانه‌ها و تحت نظر و تجویز پزشک مصرف شوند.

وی با توجه به رواج عرضه داروهای گیاهی و حتی شیمیایی در عطاری ها نیز هشدار داد و گفت: مصرف این داروها می‌توان صدمات جبران ناپذیری به سلامتی افراد وارد کند.

علوی اخذ تعهدنامه  قبل از صدور پروانه کسب با موضوع ممنوعیت عرضه داروهای گیاهی و شیمیایی در عطاری‌ها و کنترل بیشتر با انجام بازدید و بازرسی‌های ادواری مشترک نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت و معدن و پلیس اماکن عمومی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی را از جمله راهکارهای مبارزه با عرضه و فروش داروها و مکمل های غیر مجاز عنوان کرد.

این نشست تخصصی با هدف جلوگیری از قاچاق دارو و مکمل های ورزشی  و بررسی عوامل اجتماعی تهدید کننده سلامت تشکیل شد،که بررسی و ارائه راهکار جهت جلوگیری از خرید و فروش اقلام دارویی در عطاری‌ها، خرید و فروش اقلام دارویی و مکمل ها در باشگاه های بدنسازی، بررسی روش های تشخیص مکمل های غذایی بدنسازی مجاز از غیر مجاز  از جمله مهمترین مباحث مطرح شده در این کارگروه تخصصی بود.

انتهای پیام/م

برگزاری کارگروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با قاچاق دارو

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.