سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملکی تبار خبر داد

کاهش مصرف کاغذ با اتصال سازمان‌ها به شبکه دولت/ راه‌اندازی دبیرخانه صوتی در آینده

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری گفت: با اتصال همه دستگاه‌ها به شبکه دولت مکاتبات اداری بین دستگاهی بدون مصرف حتی یک کاغذ انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ملکی تبار رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری در جلسه شورای اداری استانداری اظهار کرد: نامه نگاری کاغذی یک شیوه قدیمی است و باید تمام دستگاه‌ها به شبکه دولت متصل شوند چرا که این روش مصرف کاغذ در مکاتبات اداری را از بین می‌برد و حتی می‌توان فایل ها را رمزگذاری کرد و اینکه مشخص است که چه زمانی دریافت‌کننده نامه را مشاهده کرده است.

وی در ادامه افزود: از سال 1376 از سوی دولت وقت تصمیم گرفته شد شبکه دولت در راستای ارتباطات و مکاتبات شبکه‌ای ایجاد شود و اکنون که بیش از بیست سال از فعالیت شبکه دولت می‌گذرد، شاهد آن هستیم که میلیون‌ها نامه در سال جا بجا می‌شود و کاغذی هم مصرف نمی‌شود.

وی افزود: تمامی مکاتبات بین دستگاهی در چشم انداز استانداری است و در حال حاضر نیمی از دستگاه ها به شبکه دولت متصل و نیمی دیگر هم باید به این شبکه متصل شوند و با این اقدام دیگر نامه پست کردن نداریم و یا اینکه مکاتبات از طریق فکس نخواهیم داشت.

ملکی تبار ادامه داد: بیشتر نامه نگاری و مکاتبات اداری از طریق شبکه دولت به ترتیب به استان های خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان غربی اختصاص دارد.

وی گفت:برای نامه نگاری با دولت هم افراد حقیقی و حقوقی نامه دیجیتال برای پست ارسال کنند و پست پس از تصویر برداری آن را تحول می دهد و نتیجه نامه را از طریق پیامک به صتحب نامه اعلام می کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.