سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

​مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد؛

فعالیت بیش از 13 هزار دستگاه خودرو در ناوگان بار استان همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از فعالیت 13 هزار و 90 دستگاه خودرو در ناوگان بار استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رودباری درباره وضعیت ناوگان باری این استان گفت: 344 هزارو 266 دستگاه خودرو در ناوگان بار کشور فعال وجود دارد که از این تعداد 13 هزارو 90 دستگاه مربوط به استان همدان است.

وی افزود: بیشتر این خودروها خودمالک هستند و تنها حدود 230 دستگاه از آنها در شرکت ها فعالیت دارند.

رودباری ادامه داد: به همه رانندگان دارای خودروی با سن بالای 50 سال اعلام شده است که از ابتدای سال آینده بارنامه(شناسنامه بار) برای آنها صادر نمی شود و باید برای نوسازی خودروی خود اقدام کنند.

رودباری خاطرنشان کرد: هم اکنون متوسط سن بار کشور 17.48 و استان همدان 25.24 سال است، یعنی میانگین سن ناوگان بار استان همدان در مقایسه با کشور 7.76 سال بیشتر است.

وی با تأکید به اینکه سن در نظر گرفته شده برای فرسودگی خودروهای فعال در حوزه بار هم 25 سال است، تصریح کرد: اکنون تسهیلات بانکی برای نوسازی ناوگان با سن بالای 35 سال تعلق می گیرد و نوسازی در حال حاضر برای خودروهای فعال حوزه بار با این سن اجرا می شود.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در ادامه با اشاره به بارهای قابل حمل استان یادآور شد: 70 درصد بار قابل حمل در استان همدان کالای کشاورزی و معدنی است و هم اکنون محموله های این دو حوزه، از استان به مناطق مختلف کشور با ناوگان باری حمل می شود.

محمد رودباری افزود: باید به یاد داشته باشیم که عمده محصولات استان کشاورزی و معدنی است و خط آهن نمی تواند تهدیدی برای ناوگان بار استان باشد.

وی اظهار داشت: حمل بار یا کالا با خطوط ریلی تنها زمانی صرفه اقتصادی دارد که بار با تناژ بالا بارگیری و در یک مقصد مشخص تخلیه شود.​

انتهای پیام/ د

70 درصد بار قابل حمل استان، کالای کشاورزی و معدنی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.