سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود 42 واحد مرغ مادر گوشتی در استان اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر در سطح استان 42 واحد مرغ مادر گوشتی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهلول تکلوی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در حال حاضر در سطح استان 42 واحد مرغ مادر گوشتی  وجود دارد که ظرفیت آن یک میلیون و 930 هزار قطعه است و 10 درصد جوجه یک‌روزه کشور نیز در داخل استان تولید می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر 25 واحد به ظرفیت یک میلیون و 200 هزار قطعه در حال فعالیت است و بقیه واحدها نیز در نوبت‌بندی تولید است تا بازار به روش مناسبی تنظیم شود و قیمت‌ها در نوسان نباشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: قیمت تمام شده در تولید محصولات دامی به دلیل بالا بودن نهاده‌ها بالاست و این امر در برخی موارد سبب بروز نارضایتی‌ها برای تولیدکنندگان و مردم می‌شود.

تکلوی بیان کرد: وظیفه ما از یک طرف رعایت حقوق مصرف‌کننده است و از طرف دیگر باید حقوق تولید‌کننده را نیز در نظر داشته باشیم تا در تولید متضرر نشود و بتواند نقش فعالی به صورت مستمر در عرصه تولید داشته باشد.

وی افزود: در استان به هیچ وجه با مشکل تولید گوشت قرمز روبه‌رو نیستیم به طوری که هر ماه 24 هزار رأس بره به صورت دام زنده از استان خارج می‌شود تا مشکل گوشت قرمز دیگر نقاط کشور را تأمین کند و نیز یک هزار و 500 تا 2 هزار رأس گوسفند ماهانه از استان اردبیل به دیگر استان‌های کشور فرستاده می‌شود.

تکلوی تصریح کرد: انتقال گوشت قرمز به دیگر استان‌ها به ویژه استان‌های مرکزی به صورت دام زنده است که همین موضوع متأسفانه خسارت‌های جبران ناپذیری را از لحاظ افت وزن دام زنده به همراه دارد چرا که این دامها در مسیر انتقال با سه تا پنج درصد افت گوشت مواجه می‌شوند که 120 میلیارد ریال خسارت مالی به همراه دارد.

وی گفت: اگر صادرات این حجم از گوشت قرمز به صورت بسته بندی شده روانه بازار فروش در دیگر نقاط کشور به ویژه استان‌های مرکزی شود علاوه بر ایجاد اشتغال و کارآفرینی در داخل استان از هدر رفت سرمایه ملی جلوگیری شده و با کاهش هزینه تولید شاهد کاهش چشمگیر قیمت فرآورده‌های گوشتی نیز در استان هستیم.

انتهای پیام/ح

خروج دام زنده از اردبیل 120 میلیارد ریال خسارت مالی دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.