سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت توسعه فعالیت‌های حرفه‌آموزی در زندان‌ها

مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت: توسعه بیش از پیش فعالیت‌های حرفه‌آموزی و اشتغالزایی در زندان‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های استان کردستان صبح امروز در جریان دیدار با مدیرکل فنی‌و حرفه‌ای استان کردستان، گفت: رسالت سازمان زندان‌ها، کمک به اصلاح رفتار و شخصیت افراد بزهکار جامعه است.

وی با اشاره به اینکه بیکاری و عدم مهارت از مهم‌ترین دلایل وقوع جرم در جامعه است، افزود: در این راستا توسعه بیش از پیش فعالیت‌های حرفه‌آموزی و اشتغالزایی در زندان‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرکل زندان‌های کردستان رسالت سازمان زندان‌ها را رسالتی دشوار و در عین حال خداپسندانه دانست و بیان داشت: اصلاح رفتار و شخصیت زندانیان و بازاجتماعی کردن آنان، کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد.

ابراهیمی یادآور شد: خوشبختانه مجموعه مراکز فنی و حرفه‌ای با کمک به توسعه برنامه‌های حرفه‌آموزی در زندان‌ها، توانسته‌اند گام‌های ارزشمندی را در راستای بازاجتماعی کردن زندانیان بردارند.

مدیرکل زندان‌های کردستان تعداد زندانیان شرکت کننده در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در 9 ماهه اول سال‌جاری را یک‌هزار و 65 نفر دانست و در این باره گفت: از این تعداد بیش از نیمی از آنان موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.

ابراهیمی خواستار آموزش رشته‌های فنی و حرفه‌ای جدید و کاربردی در زندان‌های استان شد و اظهار کرد: در زندان‌ها باید آن دسته از رشته‌های فنی و حرفه‌ای که بازار کار آنها در جامعه فراهم است به مددجویان آموزش داده شود که این مهم با برنامه‌ریزی و نیازسنجی از سوی کارشناسان مربوطه، امکان‌پذیر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره موفقیت‌های به دست آمده توسط زندان‌های کردستان در سال گذشته و در حوزه اشتغال و حرفه‌آموزی افزود: در سال 95 زندان‌های کردستان در سطح مراکز اصلاحی و تربیتی کشور در حوزه حرفه‌آموزی و اشتغال جایگاه برتر کشوری را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل زندان‌های کردستان اضافه کرد: کسب موفقیت زندان‌های کردستان در حوزه حرفه‌آموزی در سطح کشور در سایه همکاری‌ها وحمایت‌های مجموعه فنی و حرفه‌ای استان به دست آمده است.

انتهای پیام/ د م

حضور یک‌هزار و 65 زندانی در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.