سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله اراکی:

ترامپ این ملت از هویت خویش دست نمی‌کشد

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: پیام ما به ترامپ و شیطان‌زادگان این است که این ملت دست از هویت خویش بر نمی‌دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله محسن اراکی در همایش تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران روحانی جبهه مقاومت اسلامی با محوریت "روحانیت، استکبارستیزی، حمایت از مظلومان" در مدرسه عالی امام خمینی(ره) اظهار داشت: نبرد جبهه ایمان با جبهه کفر، نبرد هویت بوده است.

وی افزود: این دو هویت شامل هویت انبیاء(ص) و اهل‌بیت(ع) است که دوام آن به تسلیم در برابر فرمان الهی است هویت آن‌ یک جنبه اثباتی دارد که تسلیم و تبعیت مطلق در برابر خداوند است و جنبه نفی آن سر خم نکردن در برابر فرمان طاغوت و غیر خداوند است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: این هویت شکست‌ناپذیر است، ممکن است سر از بدن ما جدا کرده و بدن ما را قطعه‌ قطعه کنند اما آنچه زیر لگد آن‌ها هیچ‌گاه کوبیده نخواهد شد هویت ما است.

وی تصریح کرد: ما در برابر طاغوتیان هیچ‌گاه سر خم نخواهیم کرد، پیام ما به ترامپ و ترامپ‌زادگان و شیطان و شیطان‌زادگان این است که آنچه در توان شما است انجام دهید، چون این ملت دست از هویت خویش بر نخواهد داشت و هویتی راستین دارد.

اراکی گفت: اگر این هویت در دوران سیدالشهدا(ع) تنها ماند، اما امروز دیگر روز تنهایی نیست و حسینیان از همه جای جهان گردآمده‌اند، امروز روز آمادگی برای دولت حضرت مهدی(عج) است.

وی ادامه داد: هویت اسلامی، نبوی و علوی به این است که نه‌تنها در برابر ظلم قد خم نمی‌کنیم بلکه ستبر در برابر ظلم می‌ایستیم و تا ظلم را در هم نشکنیم، از پا نمی‌نشینیم، این هویت اسلامی و سرسپردگی به‌فرمان خدای متعال، نتیجه استکبارستیزی و مقاومت در برابر طاغوت از یک‌سو و پشتیبانی و همیاری از مظلوم در هر جای جهان از سوی دیگر است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: هر جا در برابر فرمان خداوند بایستند، این هویت در برابر طاغوت خواهد ایستاد، این هویت در طول تاریخ زنده بوده و هیچ حکومتی نتوانسته آن را نابود کند، دشمنان هر چه داشتند به‌کار گرفتند تا این هویت حسینی را سرکوب کنند، اما نه‌ تنها از بین نرفت که روزبه‌روز ریشه‌دارتر و امروز در سراسر جهان زنده شده و سر برآورده است.

وی با بیان اینکه امروز این هویت تنها در مرزهای جمهوری اسلامی نیست و هر جا فطرتی زنده وجود داشته باشد، هویت حسینی وجود دارد، گفت: فریادهای نصرت از حسینیان در همه‌ جا بلند است و انسان‌هایی هستند که با هویت حسینی پیمان نصرت و پایداری بسته‌اند.

اراکی تصریح کرد: در این جنگ الهی اعلام می‌داریم که حوزه‌ها و روحانیت همیشه پاسداران این هویت بوده‌اند و مهم‌ترین مأموریت روحانیت، پاسداری از هویت، تسلیم در برابر فرمان خدا و مقاومت در برابر طاغوت و دشمنان پروردگار است.

وی یادآور شد: هویت روحانیت، هویت مسئولیت‌پذیری و دفاع از مظلوم و در برابر ظالم ایستادن است، پس کسی حق ندارد بگوید که چرا از فلسطین دفاع و در برابر آمریکا ایستادگی می‌کنید، هویت ایران اسلامی همان است که در آیه 44 سوره مبارکه مائده آمده است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: قرآن کریم این یقین را به ما داده است که پیروزی برای اسلام و جبهه حق است، اگر امروز آمریکا تمام توان خود را علیه جریان انقلاب و مقاومت به‌کار می‌بندد، این عمل ما را مصمم‌تر می‌کند و اگر این‌چنین نبود در هویت خود شک می‌کردیم.

وی گفت: از نوع برخورد دشمنان متوجه می‌شویم که نظام و رهبر معظم انقلاب و ملت ما در همان جاده‌ای که اهل‌بیت(ع) و رسول خدا(ص) بوده‌اند، ثابت‌قدم مانده‌اند و به همان مقصدی که خداوند مقرر کرده است در حال حرکت هستیم و به راسخ بودن این مسیر یقین می‌کنیم.

اراکی تأکید کرد: به رهبر معظم انقلاب اسلام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعلام می‌کنیم که ما گوش‌به‌فرمان شما هستیم و تا آخرین‌ نفس و از گذشته هم پایدارتر مطیع امر شما هستیم و تا آخرین قطره خون در این مسیر ایستاده‌ایم، ایمان و قدم‌های ما و تسلیم ما در مقابل فرمان رهبری پیش از گذشته است.

وی با بیان اینکه ما فقه را از روحانیون شهید می‌آموزیم که این مبانی را با خون خود تفسیر کردند، اظهار داشت: ما با روحانیون شهید خود درراهی که رفتند ثابت‌قدم می‌مانیم و با آن‌ها در این مسیر عهد می‌بندیم، روحانیت و همراهان آن‌ها به یاری خداوند بینی دشمنان را آن‌چنان به خاک می‌مالند که دشمنان را برای همیشه از آسیب‌رسانی به خط امام حسین(ع) مأیوس کنند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پایان گفت: امروز میلیون‌ها لبیک یا حسین(ع) از گوشاگوش جهان شنیده می‌شود و این از نشانه‌های پیروزی اسلام است.

انتهای پیام/الف

امروز روز آمادگی برای دولت حضرت مهدی(عج) است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.