سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی اعلام کرد؛

پرش قیمت سوخت به مصلحت نیست/ راهکار دو نرخی شدن قیمت بنزین برای فشار کمتر به طبقات پایین جامعه

رئیس مجلس گفت: باید راه هایی مانند دو نرخی بودن اندیشیده شود تا به طبقات پایین جامعه فشار نیاید.

به گزارش  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در نشست کمیسیون تلفیق لایجه بودجه سال 97 اظهار داشت: در مورد سیستم‌های بازنشستگی یک‌بار هم در مجلس بحث شد، خواهشم این است که از چالش‌هایی که در مجلس بحث شد تا جایی که ممکن است هر سال یکی دو مورد را حل کنیم.

وی ادامه داد: ما حل آنها را برای چه زمانی می‌گذاریم؟ همین موقعی که الآن در کمیسیون تلفیق حضور داریم تصمیم بگیریم؛ صندوق‌های بازنشستگی کشور امروز رنجور هستند و بعضی در آستانه مشکل هستند و بعضی مشکل دارند، البته تمهیداتی که هم مرکز پژوهش‌ها اندیشیده و پیشنهاد‌اتی هم آورده‌اند. آقای تاجگردون هم نشست‌هایی با صندوق‌های بازنشستگی و کارکنان و نظامیان و بازنشستگان فولاد گذاشته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما حتماً می‌توانیم تمهیداتی برای آنها بیندیشیم و سرپایشان کنیم؛ شما امروز حدود 90 هزار میلیارد تومان برای حل مشکل بازنشستگان اختصاص دادید. تا کی این وضعیت باید ادامه داشته باشد؟ این را باید سامان داد.

وی ادامه داد: من خواهش می‌کنم اعضای کمیسیون تلفیق که امروز می‌خواهند راجع به این موضوع وقت بگذارند، آن را سامان دهند و آن را حل کنید تا برای سال آینده سرپا شوند.

لاریجانی درباره افزایش حقوق برای شاغلین با اشاره به اینکه در قانون برنامه و قانون مدیریت خدمات کشوری ضابطه‌ای وجود داشت، اظهار داشت: از مواردی که تصور می‌کنم یک مقدار امروز باید به آن توجه کرد، این است که برای طبقات پایین درصدی را قائل شویم و برای طبقات بالا را درصد پایین‌تری قائل شویم.

وی خاطرنشان کرد: مجموع شرایطی که ما می‌بینیم که طبق آن اگر طبقات بالا درصد بیشتری بگیرند، شکاف ایجاد می‌شود را باید متعادل کرد و این از دست شما اعضای کمیسیون تلفیق برمی‌آید و حتماً ما هم در مجلس آن را حمایت می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای بازنشستگان تلاش کنید تا آنجا که مقدور است به‌سوی همسانی پیش رود؛ من به آقای تاجگردون هم گفتم البته ما ضیق بودجه زیاد داریم اما باید به این موضوع توجه کنیم.

وی در ادامه سخنان خود در نشست کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 کل کشور درباره موضوع اوراق مشارکت افزود: این کار استانداردی در دنیا دارد و این‌جور نیست که ما برای بودجه جاری اوراق مشارکت پخش کنیم؛ چراکه این مدیون کردن کشور است و آینده آن را خراب می‌کند.

لاریجانی گفت: اشکال ندارد که ما ببینیم کسری بودجه‌مان چقدر است و برای آن فکری کنیم اما روشی که ما با اوراق داریم، این سؤال را پیش می‌آورد که برای سال آینده چه می‌خواهیم بکنیم؟ امسال همان فکری را بکنید که سال آینده می‌خواهید بکنید.

وی اضافه کرد: من فکر می‌کنم که باید جلوی اوراق مشارکت را بگیریم، زیرا همین امسال 30 هزار میلیارد تومان برای اوراق قبل می‌خواهید بدهید و با این وضع نمی‌توانیم ادامه دهیم. پس باید جلوی اوراق را بگیریم و راه دیگری برای آن بیابیم که در این مسیر بعضی راه‌ها وجود دارد، خودتان به آن فکر کنید البته من هم کمک خواهم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای کسانی که سرمایه‌گذاری در تولید می‌کنند و در اشتغال، به‌خصوص در استان‌های کم‌برخوردار، تسهیلات ویژه و معافیت‌های خاص قائل می‌شویم تا آنها بتوانند از شرایط بیرون بیایند البته من خیلی به روش‌هایی که در دو کابینه برای طرح‌های زودبازده انجام شد، ندارم و تجارب گذشته نشان داد که این طرح‌ها خیلی موفق نیستند؛ چراکه ما باید زمینه را برای سرمایه‌گذاری فراهم کنیم و اگر می‌خواهیم پولی خرج کنیم، یارانه برای تسهیلات بانک بدهیم که بروند سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: لازم نیست 65 هزار میلیارد تومان در یک تبصره اختصاص دهید که معلوم هم نیست چه می‌خواهد بشود. به‌جای آن کاری بکنید که مردم برای سرمایه‌گذاری انگیزه داشته باشند، چون سود بانکی زیاد است ما باید بکوشیم که یارانه دهیم تا سود کم شود و همین قدر که بانک سود خود را تبدیل به 15 درصد کرد، تحرکی در حوزه ساختمان به وجود آمد، حال بانک‌ها تحمل ندارند ما بجای آن کارهای عجیب وغریب، یارانه دهیم تا سرمایه‌گذاری‌شان تسهیل شود.

لاریجانی در مورد نرخ سوخت و بنزین گفت: حتماً شرایط مردم را در نظر بگیرید و به‌هیچ‌وجه پرش در این زمینه مصلحت نیست، شاید روش‌های دیگر ازجمله دو نرخی بودن قابل مطالعه باشد اما باید به طبقات پایین فشار نیاید.

وی درباره موضوع صادرات خاطرنشان کرد: اگر صادرات در این کشور راه نیفتد، وضع کشور درست نمی‌شود؛ ما باید برای صادرات معافیت قائل شویم و مشوق‌های پایدار برای آن بگذاریم تا برای صادرات انگیزه ایجاد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: محصولات صادراتی به کشورهای هدف قابل مقایسه با محصولات دیگر نیست. آنها نرخ بانکی شان دو، سه درصد است، شما می‌خواهید محصولی را با 20 درصد سود بانکی تولید کنند و آن را صادر هم بکنند؟ پس باید به آنها یارانه دهیم و تخفیف‌ها و معافیت‌هایی برای آنها قائل شویم تا از آنها حمایت شود که من در این زمینه برخی ایده‌ها را به آقای تاجگردون عرض کردم.

وی در مورد واردات عنوان داشت: ما قانونی برای واردات داشتیم که فقط با تعرفه‌ها بازی می‌کرد و معلوم شد این درست نبوده است؛ چراکه شرایط ما شرایطی عادی نیست.

لاریجانی گفت: من پیشنهاد می‌کنیم که مانع شویم محصولاتی که در داخل به‌اندازه نیازمان تولید می‌شود، از خارج وارد شود و نگذاریم که فریب‌مان دهند که با ممانعت از واردات،‌ قاچاق افزایش می‌یابد؛ چراکه مبارزه با قاچاق راه دیگری دارد.

وی در این باره ادامه داد: الآن لباس از جاهای دیگر می‌آورند و لباس‌فروشان ما مشکل پیدا کرده‌اند، درحالی‌که از پارچه‌های بی‌کیفیت در آن استفاده شده است. وقتی ما محصول داخلی داریم، چرا اجازه می‌دهیم از خارج لباس وارد شود و با تعرفه هم نمی‌توانیم بازی کنیم؛ چراکه در خارج با سود بانکی کم محصول را تولید می‌کنند و چون به میزان انبوه هم تولید می‌کنند ارزان درمی‌آید، ازاین‌رو با محصولات داخلی ما قابل مقایسه نیست. بنابراین دست‌کم برای چند سال باید از محصولات داخلی صیانت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است به شما بگویند در صورت چنین تصمیمی تولید اتومبیل‌مان با مانع مواجه می‌شود، در حالی که این را باید با نظارت و استانداردها حل کرد؛ ما نمی‌توانیم در این مسابقه موفق شویم مگر اینکه جلوی بعضی واردات را بگیریم و من خواهش می‌کنم شما اعضای کمیسیون تلفیق روی این موضوع تأمل کنید؛ چراکه یک‌بار هم رهبر معظم انقلاب روی این مسئله تأکید داشتند که در مبارزه با واردات، صرفاً با تکیه به تعرفه موفق نبوده‌ایم و دولت هم می‌گوید مجلس این کار را بکند، خب، شما در مورد آن تصمیم بگیرید.

وی افزود: اجازه دهید که مرجعی تصمیم بگیرد محصولاتی که مشابه آن به قدر کافی در داخل تولید می‌شود،‌ از خارج وارد نشود.

لاریجانی گفت: اگر به خاطر داشته باشید در سال‌های گذشته یکی از مشکلات‌مان در برنامه پنجم این بود که در زمینه ریل پیشرفت خوبی نداشتیم؛ با وجود آنکه در عرصه بزرگراه‌ها پیشرفت داشتیم اما در ریل این پیشرفت را نداشتیم، چرا؟ چون باید سرمایه‌گذاری جدی‌تری می‌کردیم.

وی تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه افق‌های بزرگی پیش‌بینی شده بود اما محقق نشد و در برنامه ششم چنین افق‌هایی را پیش‌بینی کردیم اما اگر مشکل را درنیابیم، حل نمی‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون برنامه گفتیم که یک درصد از بودجه نفت را به این حوزه اختصاص دهند، اما پیشنهاد دیگری دارم و آن اینکه الآن کشورهای مختلف به ما برای سرمایه‌گذاری در ریل فاینانس می‌دهند که 85 درصد را آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند و 15 درصد سهم ماست؛ ما این 15 درصد را برای 6-5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در ریل تأمین کنیم و حتی اگر این مبلغ را از صندوق توسعه ملی بگیریم، اشکال ندارد. ولی بودجه جاری را نباید از صندوق بگیریم.

وی افزود: این باعث می‌شود که ریل کشور پرش یابد، علت اصلی راه نیفتادن خطوط ریلی در کشور استفاده نکردن از فاینانس است که فاینانس موجود است اما باید این 15 درصد را تأمین کنیم و ما برای این میزان فکری نکردیم.

لاریجانی گفت: من خواهش می‌کنم بین 500 تا 800-700 دلار اگر برای 15 درصد ریل تأمین کنیم، آنها می‌توانند 7-6 میلیارد دلار از فاینانس استفاده کنند که تحولی در عرصه ریلی کشور ایجاد می‌کند و این از جاهایی است که اگر برای اذن گرفتن به خدمت مقام معظم رهبری برویم، ارزش دارد چون در کشور تحول به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به ممنوعیت تبدیل راه‌های «تک» به بزرگراه بیان داشت: چرا وقتی که منابع نداریم، این ممنوعیت را ایجاد کردیم. به‌جای آن باید مقرر کنیم که هر راهی که بخش خصوصی بیاید و سرمایه‌گذاری کند مجوز تبدیل آن به بزرگراه را بدهیم که کلی از مشکلات کشور را حل می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در نتیجه این تجدیدنظر، وزارت راه ترتیبی می‌اندیشد که راه‌های کشور باز شود و زمانی که پول کافی نداریم برای توسعه راه‌ها از مردم کمک می‌گیریم البته این منوط به آن است که این موانع را برداریم.

وی درباره واگذاری طرح‌ها عنوان داشت: در این باره خیلی بحث شد، ما امروز در کشور 500 هزار میلیارد تومان طرح‌های نیمه‌تمام داریم که بارها در بودجه گفته شده است که آنها را واگذار کنیم. البته روشی را در بودجه سال گذشته گذاشتند که خیلی عملکرد قابل قبول نداشت.

لاریجانی گفت: من با برخی آقایان استاندار صحبت کردم که مانع در چیست؟ یکی از کارهایی که می‌شود انجام داد این است که ما اختیار را به شورای برنامه‌ریزی استان بدهیم که با حضور بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات تصمیم بگیرند که طرح‌ها را واگذار کنند. شما فرض کنید تکمیل یک ورزشگاه را بخواهید واگذار کنید. این واگذاری برای بخش خصوصی راحت نیست؛ چراکه باید وام بگیرد و چون سود زیاد دارد نمی‌تواند این وام را بگیرد. پس ما باید اجازه دهیم پولی که برای این طرح‌ها می‌گیرند، به صورت یارانه، سودهای بانکی به آن اختصاص داده شود. در این‌صورت موتور این واگذاری راه می‌افتد و مشتری هم بسیار خواهد داشت. در این‌صورت شاید بتوانید 40 الی 50 هزار میلیارد تومان از این طرح‌ها را واگذار کنیم تا با پول مردم تکمیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الآن منابعی در دست مردم است که ترجیح می‌دهند آنها در بانک‌ها با همین سود 15 درصد بگذارند اما اگر راه دیگری برایشان به وجود آوردیم و تسهیلات به وجود آوردیم به سمت آن حرکت می‌کنند و ما از این طرح‌های عمرانی خلاص خواهیم شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۳ دی ۱۳۹۶
به خدا بنزین ۱۲۰۰ تومنی هم زیاد.لطفا گرونش نکنید
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۲ دی ۱۳۹۶
اگر خودروهای ساخت داخل با ۵ لیتر بنزین تولید کردند بنزین را بالاتر از فوق خلیج فارس بفروشید اگر محاسبه بکنید متوجه میشوید که مردم همین الان بنزین را لیتری ۲۰۰۰توان میخرند بحاطر اینکه ما برای یک مسافت ۵۰۰کیلومتری به جای ۲۵ لیتر حداقل ۵۰ لیتر بشیترمصرف داریم
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۲ دی ۱۳۹۶
خواهشا دونرخی نکنید
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۲ دی ۱۳۹۶
همون کارتی خوب بود ما فقیرا به اندازه مصرف میکردیم اونایی هم که پولدارن و میخوان دور دور بزنن قیمت واقعیشو بدن
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۲ دی ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۲ دی ۱۳۹۶
خدایا خودت بر ما رحم کن
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۲ دی ۱۳۹۶
تمام بودجه دولت در تهران, هزینه میشود و مردم سایر شهرها واستان ها از بودجه دولتی محروم هستند
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۲ دی ۱۳۹۶
تمام بودجه دولت در تهران, هزینه میشود و مردم سایر شهرها واستان ها از بودجه دولتی محروم هستند
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۲ دی ۱۳۹۶
اجرای طرح آمایش کمک بزرگی به اقتصاد میکنه
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۲ دی ۱۳۹۶
اجرای طرح آمایش کمک بزرگی به اقتصاد میکنه
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۲ دی ۱۳۹۶
باید با اشتغالزایی و ایجاد بسترهای مناسب در شهرستاها از مهاجرت جلوگیری کرد تا گرانی در کلانشهرها رفع شه
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۲ دی ۱۳۹۶
دو نرخی شدن بنزین نیز راهکار مناسبی نیز باعث افزایش قیمتها میشه
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۲ دی ۱۳۹۶
یعنی بازم میخواهید بنزین رو گرون کنید؟
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۲ دی ۱۳۹۶
اصلا اسم گرانی دیگه برایم غیرقابل تحمل شده آخه من راننده آژانس در خود همین هزارتومان قیمت لیتری بنزین مانده ام وشرمنده زن و بچه ام
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۲ دی ۱۳۹۶
اونیکه ماشین بی یوک آمریکایی یا کادیلاک آمریکایی سوار میشه با مصرف ۱۲۰ لیتربنزین در ماه, باید پول بیشتری بابت خرید بنزین پرداخت کنه
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۲ دی ۱۳۹۶
اختصاص سهمیه بنزین برای تاکسی ها و آژانس ها
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۲ دی ۱۳۹۶
بنزین نباید گرون شه
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۲ دی ۱۳۹۶
چرا دو نرخی این طوری بنزین گرون میشه
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۲ دی ۱۳۹۶
اگر حامل های انرژی و بنزین گران بشه روی قیمت همه کالاها تاثیر دارد
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۲ دی ۱۳۹۶
سلام
مجلس ورود کند به : مسکن . خودرو . بهداشت . صنایع غذایی و مهمترین اشتغال هموطنان ....
ناشناس
۰۷:۰۵ ۱۲ دی ۱۳۹۶
اگر حقوق بازنشتگان افزایش پیدا کنه خیلی عالی میشه
ناشناس
۰۶:۵۹ ۱۲ دی ۱۳۹۶
این برنامه برای طرحهای نیمه تمام جواب نمیده
ناشناس
۰۶:۲۶ ۱۲ دی ۱۳۹۶
بیکاری جوانان اگر رفع شه خیلی از مشکلات اقتصادی درست میشه
ناشناس
۰۳:۲۲ ۱۲ دی ۱۳۹۶
بهتره نحوه مدیریت در خانواده ها و نهادها آموزش داده شه چون هم مصرف گرایی در خانواده ها و عملکرد در نهادها نیاز به بازبینی دارد
ناشناس
۰۲:۴۴ ۱۲ دی ۱۳۹۶
مصرف زیاد باعث افزایش قیمت میشه
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۲ دی ۱۳۹۶
توزیع بنزین دونرخی با کارت سوخت, تا ۶۰ لیتر بنزین با نرخ ۱۰۰۰ تومان و بیش از ۶۰ لیتر با نرخ ۱۲۰۰ تومان
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۲ دی ۱۳۹۶
زنهایی که به مصرف گرایی وتجمل گرایی وهدر دادن اموال مسلمین با مصرف کالاهای خارجی مشغولند رحم نشود
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۲ دی ۱۳۹۶
اگر بنزین گرون شه ما باید چکار کنیم ؟
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۲ دی ۱۳۹۶
اول یارانه همه مردم 100درصد اضافه شود بعد....گوشت باید بشود 30 تومن نه 42 تومن منتی .آب وگاز وبرق نه تنها آیکون عوارض تمام ریز فیشها باید پایین بیاید
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۲ دی ۱۳۹۶
نه تنها بنزین بلکه هیچ چیز گران کردنشون به نفع شما نیست؟!!!
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۱ دی ۱۳۹۶
اگر بنزین گرون شه همه اجناس گرون میشه
داود
۲۳:۵۶ ۱۱ دی ۱۳۹۶
گرانی بنزین تا کی؟
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۱ دی ۱۳۹۶
تسهیلات بانکی به تولیدات داخلی باید بیشتر بشه
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۱ دی ۱۳۹۶
به خدا بنزین ۱۰۰۰ تومانم خیلی زیاده تو رو خدا گرونتر نکنید.
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۱ دی ۱۳۹۶
بنزین دو نرخی یعنی چی ؟؟
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۱ دی ۱۳۹۶
جناب آقای دکترعلی لاریجانی از لطف شما نسبت به قسر ضعیف جامعه انقلاب اسلامی بی نهایت سپاسگذاریم.اما مسئله ی که در ما قشر کارگربسیار موردسوال حیاتی قرار گرفته است آیا ایران که ثروتمندترین کشور خاورمیانه هست واقعا بارکودنرخ کالا نمیتواند کشور به سمت پیشرفت سوق دهد وواقعا جای صعودبرای پیشرفت راندارد که مدام ریاست محترم جمهوری دست به تورم میزنند؟
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۱ دی ۱۳۹۶
بهتره بنزین نیز یارانه ای بشه
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۱ دی ۱۳۹۶
یارانه رو چرا زیاد نمی کنید ؟حقوق چرا زیاد نمی کنید؟
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۱ دی ۱۳۹۶
مشکلات اقتصادی کی رفع میشه ؟
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۱ دی ۱۳۹۶
یکسان سازی حقوق ها خیلی اهمیت داره
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۱ دی ۱۳۹۶
دو نرخی شدن باعث افزایش قیمت بنزین میشه
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۱ دی ۱۳۹۶
لطفا سوخت را دونرخی نکنید
احمد
۲۱:۳۱ ۱۱ دی ۱۳۹۶
لطفا بنزین را گران نکنید فکر مردم باشید
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۱ دی ۱۳۹۶
چه فرقی داره گرانی گرانیه دیگه باید نزارید چیزی گران بشود مردم راضی نیستن با این وضعیت بدتر میشه همه چی گران میشود
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۱ دی ۱۳۹۶
کاهش چشمگیر گرانی ها تداوم و افزایش پرداخت یارانه ها با نرخ تورم واقعی افزایش چشمگیر حقوق کارمندان و کارگران عدم افزایش قیمت حامل های انرژی. دونرخی بودن با افزایش قیمت هیچ فرقی ندارد
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۱ دی ۱۳۹۶
بهتره قیمت بنزین با توجه به قیمت خودرو شخص تعیین شود
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۱ دی ۱۳۹۶
دیگر تحمل گرانی را نداریم
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۱ دی ۱۳۹۶
یارانه قطع میشه بعد بنزین گرون بابت افزایش قیمت حامل دیگه یارانه نباد بدیم
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۱ دی ۱۳۹۶
افزایش نه تنها به مصلحت نیست دو نرخی هم به فساد و مشکلات دیگری دامن می زند تجربه گذشته باید مد نظر باشد
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۱ دی ۱۳۹۶
مدیریت باید متناسب با مشکلات اقتصادی باشه
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۱ دی ۱۳۹۶
افزایش حقوق ده درصده حالا کسی که یک میلیون می‌گیره وکسی که ده میلیون می‌گیره اگه هر دو ده درصد افزایش حقوق داشته باشند قبل از افزایش حقوق فاصله ۹میلیونی داشتند و بعد از افزایش حقوق این فاصله به ۹میلیون و۹۰۰هزار تومان میرسه یعنی افزایش فاصله طبقاتی
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۱ دی ۱۳۹۶
خواهشا بنزین را گران نکنید
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۱ دی ۱۳۹۶
بهتره با توجه به میزان مصرف نرخ بنزین افزایش پیدا کنه
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۱ دی ۱۳۹۶
لطفا یک فکری به حال حقوق فرهنگیان هم بکنید
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۱ دی ۱۳۹۶
اگر بنیزین گرون شه همه چیز گرون میشه و هر فردی با افزایش قیمت ها خسارت خود را از مصرف کننده دریافت میکنه
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۱ دی ۱۳۹۶
دونرخی کردن بنزین باعث گرانی بنزین میشه
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۱ دی ۱۳۹۶
دونرخی کردن بنزین باعث گرانی بنزین میشه
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۱ دی ۱۳۹۶
نتیجه رای خودمون است
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۱ دی ۱۳۹۶
باید یک لایحه مناسب برای رفع مشکلات اقتصادی ارائه شه
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۱ دی ۱۳۹۶
خیلی سخته همه چیز هر روز داره گرون میشه
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۱ دی ۱۳۹۶
تو رو خدا بنزین رو گرون نکنید
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۱ دی ۱۳۹۶
80 در صد مردم این قشر ضعیف محسوب می شوند.
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۱ دی ۱۳۹۶
هنوز راهکار درستی برای شناسایی یارانه بگیران وجود ندارد .باید به فکر راهکاری بود که قابل اجرا باشه
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۱ دی ۱۳۹۶
امیدوارم هر چه زودتر مشکلات اقتصادی رفع شه
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۱ دی ۱۳۹۶
مردم مشکل معیشت دارند
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۱ دی ۱۳۹۶
اقای علی لاریجانی مردم مشکل معیشت دارند
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۱ دی ۱۳۹۶
امیدوارم هر چه زودتر مشکلات اقتصادی رفع شه
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۱ دی ۱۳۹۶
ارزش پول ملی اگر بالا برود خیلی عالی میشه
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۱ دی ۱۳۹۶
ابتدا بایدبستر اشتغالزایی برای بیکاران مهیا شود و درامد ها نیز با نرخ تورم و گرانی یکسان سازی شود
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۱ دی ۱۳۹۶
دو نرخی کردن بنزین روش خوبیه
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۱ دی ۱۳۹۶
با سلام و احترام . بایستی همانند گذشته از کوپن استفاده شود
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۱ دی ۱۳۹۶
راه خوبیه در صورتی که درآمدها نیز افزایش داده شه
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۱ دی ۱۳۹۶
خدا رحم کنه
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۱ دی ۱۳۹۶
اگر ما کیفیت بنزین داخلی را ارتقا دهیم و فقط صادر کنیم می توانیم با سود آن مشکلات اقتصادی را رفع کنیم
Hamid Karimi
۱۷:۴۹ ۱۱ دی ۱۳۹۶
يعني ميشه روزي بياد چيزي گرون نشه؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۱ دی ۱۳۹۶
اگر خودروها برقی بشوند نیازی به مصرف بنزین نیست
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۱ دی ۱۳۹۶
مگه ما در تولید بنزین خودکفا نشدیم ؟
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۱ دی ۱۳۹۶
بنزین را گران نکنید
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۱ دی ۱۳۹۶
اونكه حقوق بيشتر داره خب مسئوليت بيشتر داره
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۱ دی ۱۳۹۶
90 هزار میلیارد تومان ؟
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۱ دی ۱۳۹۶
90 هزار میلیارد تومان ؟
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۱ دی ۱۳۹۶
اگر کارت سوخت باشه همه این مشکلات رفع خواهد شد
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۱ دی ۱۳۹۶
اگر حقوق بازنشستگان ساماندهی شه خیلی از مشکلات اقتصادی این قشر رفع میشه
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۱ دی ۱۳۹۶
به سوخت در کلان شهرها باید گران شود .بیشتر سوخت مصرفی و الدگی هوا در شهرهای بزرگ است وگرنه شهرهای کوچک زیاد بنزین مصرف نمی شود باید در شهرهای بزرگ لیتری 1300باشد و در شهرهای کوچک 1000باشد