سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چاه غیرمجاز؛

مسدود کردن ۳۸ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان سلسله

رئیس امور آب سلسله گفت: ۳۸ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان سلسله شناسایی‌شده که تاکنون ۱۲ حلقه چاه مسدود و مابقی آن‌ها نیز پر می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الله حسنوند با بیان اینکه تعداد ۳۸ حلقه چاه غیرمجاز با حجم برداشت سالانه ۷۶۰ هزار مترمکعب در شهرستان وجود دارد اظهار داشت: ۱۲ حلقه از آن‌ها با حکم مراجع قضایی پر و مسلوب المنفعه شده و تعداد ۹ حلقه دیگر نیز حداکثر تا پایان دی‌ماه پر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۷ حلقه از چاه‌های حفرشده مربوط به قبل از سال ۸۵ بوده است افزود: این چاه‌ها از طریق کمیسیون صدور پروانه‌های شرکت آب منطقه‌ای تعیین تکلیف خواهند شد.

رئیس امور آب سلسله بابیان اینکه دشت سلسله تنها دشت استان لرستان است که فاقد چاه غیرمجاز عمیق است عنوان کرد: همچنین تعداد ۳۲ حلقه چاه عمیق که دارای اضافه برداشت مازاد بر پروانه بهره‌برداری است نیز شناسایی‌شده که پس از جریمه پیش‌بینی‌شده در دستورالعمل طرح احیا و تعادل بخشی، وزارت نیرو ملزم به نصب کنتور حجمی هوشمند خواهند شد.

وی بیان کرد: با توجه به مصوبه شورای حفاظت از منابع آب، به دلیل تداوم خشک‌سالی و کاهش منابع آب زیرزمینی و سطحی، بر اساس تصمیمات اتخاذشده کشت هرگونه محصول آب‌دوست از قبیل: هندوانه و سیب‌زمینی در بهاره و تابستان ممنوع است.

حسنوند با اشاره به ممنوعیت انتقال آب به اراضی غیر تصریح کرد: در صورت مشاهده کشت و انتقال آب بر اساس مواد قانونی ۲۷، ۲۸ و ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب برابر مقررات با متخلفین برخورد می‌شود.

رئیس امور آب سلسله با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب توسط کشاورزان، خواستار همکاری همه‌جانبه آنان با اداره امور آب برای عبور از بحران خشک‌سالی و کاهش منابع آب زیرزمینی شهرستان شد.

انتهای پیام/د

۳۸ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان سلسله مسدود می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.