سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی:

دولت باید از سازمان‌های مردم‌نهاد حامی حقوق بشر حمایت کند

مدیر کل اروپا و آمریکای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: باید نهادهای مردمی حامی حقوق بشر مورد حمایت دولت قرار بگیرند.

به گزارش  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سیدمحمدعلی حسینی مدیرکل اروپا و آمریکای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم رونمایی از سند نقض حقوق بشر در فرانسه که پیش از ظهر امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: مسائل مربوط به نقض حقوق بشر از جمله موضوعات مهمی است که در سطح منطقه و بین‌الملل مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل اروپا و آمریکای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  افزود: ما باید با رصد و پایش فعالیت‌های مدعیان حقوق بشر تصویر درستی از واقعیت موجود و استانداردهای چند گانه‌ای که از سوی آنان مورد استفاده قرار می‌گیرد را ارائه دهیم.

وی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، غربی‌ها بر سر هویت انقلابی و اسلامی ما سرناسازگاری داشته‌‌اند و همواره درباره موضوع فلسطین محور مقاومت، حقوق، توان دفاعی و موشکی کشورمان و...موضع گرفته‌اند.

حسینی اضافه کرد: به نظر می‌رسد موضوع حقوق بشر  در میان مقاله‌ها و مطالب دانشگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد مغفول مانده و مسئولان هم  تنها زمانی که سازمان ملل گزارش حقوق بشری علیه‌مان منتشر می‌کند، موضوع می‌گیرند.

وی با اشاره به نقض حقوق بشر در فرانسه گفت: کشورهای غربی خود را مهد آزادی معرفی می‌کنند و با تبلیغات گسترده،  سایر پیروان ادیان مختلف را متهم به حقوق بشر می‌کنند.

حسینی گفت: ده درصد از جمعیت فرانسه مسلمان هستند اما نحوه برخورد دولت فرانسه با آنان حکایت از تبعیض فوق‌العاده و نادیده گرفتن حقوقشان دارد.

 تأکید کرد: کسانی که مدعی مبارزه با تروریسم هستند، برای  یکی از روسیاه‌ترین گروه‌ها و فرقه‌های تروریستی که دستش به خون ملت ایران آلوده است همایش برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه در یمن، سوریه و عراق شاهد نقض حقوق بشر و بی‌تفاوتی مدعیان حقوق بشر هستیم، افزود:  مدعیان حقوق بشر به دلیل منافع ملی و اقتصادی خود، چشم‌هایشان را بر روی نقض حقوق بشر در یمن  بسته‌اند.

مدیرکل اروپا و آمریکای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید توجه افکار عمومی نسبت به حقوق بشر را مورد توجه قرار دهند.

حسینی بیان کرد: باید نهادهای مردمی که در کشور در زمینه حقوق بشر فعالیت می‌کنند و به انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و علمی در این زمینه می‌پردازند، مورد حمایت نهادهای دولتی قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه باید نخبگان سیاسی و اصحاب رسانه را نسبت به موضوع حقوق بشر حساس کرد، گفت:  مبانی حقوق بشر اسلامی باید برای  افکار عمومی جهان به درستی تبیین شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.