در ادامه این نشست پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در طرح جدید مطالعات زیادی صورت گرفته است، اظهار کرد: از 3 سال پیش این مطالعات آغاز شد و در 3 ماه گذشته به صورت ویژه جزئیات آن مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه پیش از این تعاملاتی با شورای ترافیک و شورای شهر صورت گرفته است، اظهار کرد: در این طرح سعی کردیم اهداف محدوده طرح ترافیک را بررسی کنیم و نحوه برخورد سایر شهرهای دنیا را هم در آن لحاظ کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طرح جدید بر مبنای ضریبهای متعددی اعمال میشود، عنوان کرد: در این طرح هزینه ورود به محدوده طرح ترافیک بر اساس مبلغ پایه، ضریب مکانی، ضریب زمانی، آلایندگی، زمان پرداخت و شرایط ویژه اعمال میشود.
پورسید آقایی با بیان اینکه در این طرح، طرح ترافیک در طول روز پخش میشود، اظهار کرد: کسانی که سفر کاری ندارند و در ساعات غیر ترافیک وارد طرح میشوند، ضریب کمتری پرداخت میکنند.
وی ادامه داد: کسانی که خواستار ورود به طرح هستند باید پیش از ورود به طرح کارت خود را شارژ کنند و هر وقت که وارد محدوده شدند از آن کم میشود و کسانی که کارت خود را شارژ نکنند بدهکار بوده و هزینه ورود به طرح را باید بعداً پرداخت کنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طرح جدید در روزهای تعطیل و پنجشنبهها اجرا نمیشود، گفت: ساکنان محدوده طرح ترافیک تا ساعت 8 و نیم صبح مجاز به خروج هستند.
پورسیدآقایی با بیان اینکه در طرح جدید حداقل میزان پرداختی 9 هزار و 600 و حداکثر آن 36 هزار تومان خواهد بود، اظهار کرد: برای تردد در محدوده زوج و فرد هم حداقل پرداختی 3 هزار و 200 تومان و حداکثر آن 12 هزار تومان خواهد بود.
وی با بیان اینکه طرح ترافیک تاکنون به عنوان یک ابزار قدرت برای تعامل با سایر دستگاهها در دست ما بوده است، اظهار کرد: ما این طرح را کنار میگذاریم تا عدالت اجتماعی برقرار شود تا همه مردم بتوانند در شرایط یکسان از آن استفاده کنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه شهرداری با دادن سهمیه طرح ترافیک به عدهای خاص میتوانست کارهای زیادی انجام دهد، اظهار کرد: در دوره جدید شهرداری میخواهیم از ابزار خود به عنوان یک لابی استفاده نکنیم و تلاش میکنیم همه مردم در شرایط برابر از این امتیازها استفاده کنند.
پورسید آقایی با بیان اینکه در سالهای گذشته تعداد سازمانها و نهادهایی که از طرح ترافیک استفاده میکردند 441 مورد بوده است، اظهار کرد: سازمانها و نهادهای مختلف هر جا که من را ببینند بعد از نهایت احترام مسئله طرح ترافیک و افزایش سهمیه را مطرح میکنند، اما ما میخواهیم بگوییم برای کار و خدمت به مردم نیازی به این گونه ابزارها نداریم.
معاون ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه تخلفات غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک در اوج خود به 14 هزار مورد میرسد، اظهار کرد: قدرت خواندن دوربینها نامحدود است و دوربینهای قدیمی قدرت تشخیص پلاکشان پایین است.
وی با اشاره به مجوز خروج ساکنان طرح ترافیک تا قبل از ساعت 8 و نیم صبح گفت: ساکنان اطلاعاتشان ثبت خواهد شد و در این ساعت مجاز به تردد خواهند بود.
پورسید آقایی با تأکید بر اینکه کلیات این طرح به تأیید شورای ترافیک رسیده است، ادامه داد: در طرح جدید تمام درآمد حاصل از آن صرف توسعه حمل و نقل عمومی میشود و از محل این درآمد خرید 1000 دستگاه اتوبوس جدید و 140 واگن برای مترو محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه طی مطالعات فراوان به این نتیجه رسیدیم که طرح فعلی اشتباه است، اظهار کرد: در طرح جدید حلقه اول مسئله رفع آلودگی هوا است و بعد از آن حلقههای بعدی هم اجرا خواهد شد.
پورسید آقایی با بیان اینکه 2 میلیارد تومان در اختیار شرکت کنترل ترافیک قرار گرفته تا کمبود دوربینها جبران شود، افزود: از طرح جدید چند نتیجه میگیریم که اولاً میزان تردد خودروها مدیریت میشود و در مرحله بعدی ضمن کنترل میزان آلایندگی هوا قیمتگذاری در معابر هم مدیریت میشود.
گفتنی است؛ در ابتدای این نشست افندیزاده قائم مقام پورسید آقایی در خصوص تفاوت ساعات ورود به طرح ترافیک گفت: بر اساس این طرح افرادی که بین ساعت 6 و نیم تا 10 صبح وارد طرح میشوند و قبل از ساعت 16 خارج میشوند و افرادی که بین ساعت 10 تا 16 وارد و بعد از 16 خارج میشوند مشمول ضریب یک خواهند شد.
وی تصریح کرد: افرادی هم که بین ساعت 10 تا 16 وارد و قبل از ساعت 16 خارج شوند مشمول ضریب 0.5 و افرادی که از 6 و نیم تا 10 وارد شوند و بعد از ساعت 16 خارج شوند مشمول ضریب 1.5 میشوند.
افندیزاده با تأکید بر اینکه این کار سبب میشود ترافیک در طول روز پخش شود، اظهار کرد: ضریب آلایندگی برای خودروهای برقی 0.1، خودروهای دارای معاینه فنی برتر 0.8 و برای خودروهای دارای معاینه فنی عادی یک خواهد بود.
انتهای پیام/
ماكه ساكن طرح زوج و فرد هستيم وبعلت شرايط كاري حدود ظهر ميزنيم بيرون از طرح و بازگشت هم بعد از اتمام طرح برميگرديم تكليف ما چيه ؟ يعني فقط خروج از طرح را داريم؟؟؟!!!
ماكه ساكن طرح زوج و فرد هستيم وبعلت شرايط كاري حدود ظهر ميزنيم بيرون از طرح و بازگشت هم بعد از اتمام طرح برميگرديم تكليف ما چيه ؟ يعني فقط خروج از طرح را داريم؟؟؟!!!
ماكه ساكن طرح زوج و فرد هستيم وبعلت شرايط كاري حدود ظهر ميزنيم بيرون از طرح و بازگشت هم بعد از اتمام طرح برميگرديم تكليف ما چيه ؟ يعني فقط خروج از طرح را داريم؟؟؟!!!
وانت بارها خودروی عمومی نیستند؟
چه فرقی بین وانت بارها و تاکسی هاست؟؟؟؟
چرا تاکسی ها طرح نمیخوان ولی وانت بارها طرح میخواد ؟
چرااااا؟