سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبری‌ معاونت حمل و نقل‌ ترافیک شهرداری‌ مطرح شد؛

آخرین جزئیات اجرای طرح ترافیک 97

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران آخرین جزئیات اجرای طرح ترافیک سال 97 را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افندی‌زاده قائم مقام معاونت حمل و نقل‌ شهرداری تهران در نشست خبری‌ معاونت حمل و نقل و ترافیک‌ شهرداری تهران‌ که صبح امروز برگزار شد‌ به ارائه جزئیات‌ طرح جدید ورود و خروج در محدوده ترافیک پرداخت.

در ادامه این نشست پورسید‌آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به سئوالات‌ خبرنگاران پاسخ داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک‌ شهرداری تهران‌ با تأکید بر اینکه در طرح جدید مطالعات زیادی صورت گرفته‌ است، اظهار کرد: از 3 سال پیش این مطالعات آغاز شد‌ و در 3 ماه گذشته به صورت ویژه جزئیات‌ آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیش از این تعاملاتی با شورای ترافیک و شورای شهر صورت گرفته است، اظهار کرد: در این طرح سعی کردیم‌ اهداف‌ محدوده طرح ترافیک را بررسی‌ کنیم‌ و نحوه‌ برخورد سایر شهرهای‌ دنیا را هم در آن لحاظ کنیم‌.

اعمال هزینه ورود به محدوده طرح ترافیک بر اساس مبلغ پایه و ضریب مکانی و زمانی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طرح جدید بر مبنای ضریب‌های متعددی اعمال می‌شود، عنوان کرد: در این طرح هزینه ورود به محدوده طرح ترافیک بر اساس مبلغ پایه، ضریب مکانی، ضریب زمانی، آلایندگی‌، زمان پرداخت‌ و شرایط ویژه‌ اعمال می‌شود.

پور‌سید آقایی با بیان اینکه در این طرح، طرح ترافیک در طول روز پخش می‌شود، اظهار کرد: کسانی که سفر کاری ندارند‌ و در ساعات غیر ترافیک‌ وارد طرح می‌شوند، ضریب کمتری پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: کسانی که خواستار ورود به طرح هستند باید پیش از ورود به طرح کارت خود را شارژ کنند و هر وقت که وارد محدوده شدند از آن کم می‌شود و کسانی که کارت خود را شارژ نکنند‌ بدهکار بوده و هزینه ورود به طرح را باید بعداً پرداخت کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طرح جدید در روزهای تعطیل و پنج‌شنبه‌ها اجرا نمی‌شود، گفت: ساکنان محدوده طرح ترافیک تا ساعت 8 و نیم صبح مجاز به خروج هستند.

 پورسید‌آقایی‌ با بیان اینکه در طرح جدید حداقل میزان پرداختی 9 هزار و 600 و حداکثر آن 36 هزار تومان خواهد بود، اظهار کرد: برای تردد در محدوده زوج و فرد هم حداقل‌ پرداختی 3 هزار و 200 تومان و حداکثر‌ آن 12 هزار تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه طرح ترافیک تاکنون به عنوان یک ابزار قدرت برای تعامل‌ با سایر دستگاه‌ها در دست ما بوده است، اظهار کرد: ما این طرح را کنار می‌گذاریم تا عدالت اجتماعی برقرار شود تا همه مردم بتوانند در شرایط یکسان از آن استفاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه شهرداری با دادن سهمیه‌ طرح ترافیک‌ به عده‌ای خاص می‌توانست کارهای زیادی انجام دهد، اظهار کرد: در دوره جدید شهرداری می‌خواهیم از ابزار خود به عنوان یک لابی‌ استفاده نکنیم و تلاش می‌کنیم همه مردم در شرایط برابر از این امتیازها‌ استفاده کنند.

پورسید‌ آقایی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تعداد سازمان‌ها و نهادهایی که از طرح ترافیک‌ استفاده می‌کردند 441 مورد بوده است، اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلف هر جا که من را ببینند‌ بعد از نهایت احترام مسئله طرح ترافیک و افزایش سهمیه را مطرح می‌کنند، اما ما می‌خواهیم بگوییم برای کار و خدمت به مردم نیازی به این گونه ابزارها نداریم‌.

معاون ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه تخلفات غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک در اوج خود به 14 هزار مورد می‌رسد، اظهار کرد: قدرت خواندن دوربین‌ها نامحدود است و دوربین‌های قدیمی قدرت تشخیص‌ پلاکشان‌ پایین است‌.

ساکنان محدوده طرح ترافیک‌ تا ساعت 8 و نیم مجاز به خروج هستند

وی با اشاره به مجوز خروج ساکنان‌ طرح ترافیک‌ تا قبل از ساعت 8 و نیم صبح گفت: ساکنان اطلاعاتشان ثبت خواهد شد و در این ساعت مجاز به تردد خواهند بود.

پورسید‌ آقایی با تأکید بر اینکه کلیات این طرح به تأیید شورای ترافیک رسیده است، ادامه داد: در طرح جدید تمام درآمد حاصل از آن صرف توسعه حمل و نقل عمومی می‌شود و از محل این درآمد خرید 1000 دستگاه اتوبوس جدید و 140 واگن برای مترو محقق‌ خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی مطالعات فراوان به این نتیجه رسیدیم که طرح فعلی اشتباه است، اظهار کرد: در طرح جدید حلقه اول مسئله رفع آلودگی هوا است و بعد از آن حلقه‌های بعدی هم اجرا خواهد شد.

پورسید‌ آقایی با بیان اینکه 2 میلیارد تومان در اختیار شرکت‌ کنترل ترافیک قرار گرفته تا کمبود دوربین‌ها جبران شود، افزود: از طرح جدید چند نتیجه‌ می‌گیریم‌ که اولاً میزان تردد‌ خودروها مدیریت‌ می‌شود و در مرحله بعدی ضمن کنترل میزان آلایندگی هوا قیمت‌گذاری در معابر هم مدیریت‌ می‌شود.

گفتنی است؛ در ابتدای این نشست‌ افندی‌زاده قائم‌ مقام پورسید‌ آقایی در خصوص تفاوت ساعات ورود به طرح ترافیک گفت: بر اساس این طرح افرادی که بین ساعت 6 و نیم‌ تا 10 صبح وارد طرح می‌شوند و قبل از ساعت 16 خارج می‌شوند و افرادی که بین ساعت 10 تا 16 وارد و بعد از 16 خارج می‌شوند مشمول ضریب یک خواهند شد.

وی تصریح کرد: افرادی هم که بین ساعت 10 تا 16 وارد و قبل از ساعت 16 خارج شوند مشمول ضریب 0.5 و افرادی که از 6 و نیم تا 10 وارد شوند و بعد از ساعت 16 خارج شوند مشمول ضریب 1.5 می‌شوند.

افندی‌زاده با تأکید بر اینکه این کار سبب می‌شود ترافیک در طول روز پخش شود، اظهار کرد: ضریب آلایندگی برای خودروهای‌ برقی 0.1، خودروهای دارای معاینه فنی برتر 0.8 و برای خودروهای دارای معاینه فنی عادی یک خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
فارس صفري
۰۳:۵۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
باسلام
ماكه ساكن طرح زوج و فرد هستيم وبعلت شرايط كاري حدود ظهر ميزنيم بيرون از طرح و بازگشت هم بعد از اتمام طرح برميگرديم تكليف ما چيه ؟ يعني فقط خروج از طرح را داريم؟؟؟!!!
فارس صفري
۰۳:۵۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
باسلام
ماكه ساكن طرح زوج و فرد هستيم وبعلت شرايط كاري حدود ظهر ميزنيم بيرون از طرح و بازگشت هم بعد از اتمام طرح برميگرديم تكليف ما چيه ؟ يعني فقط خروج از طرح را داريم؟؟؟!!!
فارس صفري
۰۳:۵۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
باسلام
ماكه ساكن طرح زوج و فرد هستيم وبعلت شرايط كاري حدود ظهر ميزنيم بيرون از طرح و بازگشت هم بعد از اتمام طرح برميگرديم تكليف ما چيه ؟ يعني فقط خروج از طرح را داريم؟؟؟!!!
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
ما كه ساكن محدوده طرح هستيم هميشه حدود اخر وقت از محدوده ميزنيم بيرون بخاطر وقت كاريمون و برگشتنمون به محدوده شبها حودو ساعت 3 بامداد ميباشه نبايد برامون عوارضي در نظر گرفته بشه چون اخر وقت داريم از طرح ميزنيم بيرون و هنگام برگشت به محل سكونت حدود بامداد ميباشه پس اصلا نبايد به افرادي مثل ما عوارض تعلق بگيره چون ناعادلانه ميباشه
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
دیگه برا چی کسانی که ساکن منطقه طرح ترافیک هستن ساعت خروج مشخص کردند این عادلانه نیست . این همه پولدعوارض و بیمه می دیم تو طرح ترافیک و زوج و فرد که هستیم .
مجید
۱۹:۰۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
بیایید به وانت بارها هم پلاک تاکسی بدید تا مشگل طرح ترافیک این قشر زحمتکش و اسبب پدیر جامعه حل بشه و استرس و نگرانی خلاص بشن
مجید
۱۹:۰۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
اقا من که وانت دارم وتنها منبع درامدم بار بردن است یعنی باید کرایه را اضافه کنیم همین کرایه فعلی را هم نمیدن
فایزه
۱۳:۰۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
یعنی روزهای5شنبه می توان وارد محدوده انقلاب شده یا جریمه می شویم؟
محمد فرهنگدوست
۰۷:۰۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
سلام چرا برای رزمندگان براساس قانونن برنام ششم سهمیه طرح ترافیک که هشت سال سابقه اخذ طرح دارند وجودندارد.
آرش
۱۲:۱۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
سال اینده خیابون های شلوغ با هوای آلوده تری در انتظارمونه...
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
چرا تاکسی ها طرح نمیخوان ولی وانت بارها طرح میخواد ؟
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
اجرا میشه یا نه اخر؟
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
چرا تاکسی ها طرح نمیخوان ولی وانت بارها طرح میخواد ؟
امید
۲۲:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
اگه توی مملکت ما کارشناس خوب وجود داشت با توجه به فرهنگ ضعیف اجتماعی مون هیچوقت این تصمیم رو نمیگرفتن زوری نیست فرهنگمان ضعیفه با این کارا هم فقط جیب شهرداری پر میشه
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
خدا به دادمون برسه
طهرانی
۲۰:۰۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
سلام. واقعا اون بدبختی که تمام درامدش از طریق وسیله نقلیه شه چه خاکی تو سرش بکنه. یه دفعه 24 ساعته میکردین طرح رو دیگه... این طرح فقط به نفع پولداراس... خودتون رو گول بزنید. کسی که یه ساعت تو خیابون کار داشته باشه چون ساعت اوج ترافیک در نظر گرفتین باید مبلغ بالا رو پرداخت کنه این انصافه اخه... برای اونکه پول داره اهمیتی نداره...
طاهری
۱۹:۱۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
سلام تکلیف مینی بوسهایی که داخل طرح ترافیک سرویس دارند چی میشه
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
خواهشا به این موضوع رسیدگی کنید
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
میشه بگید کسانی که طرح ترافیک دارند چی میشه
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
اين طرح باید بطور آزمايشى تو يك هفته از بهمن ماه اونو اجرا بشه محدوده خلوت ميشه يا شلوغ !؟
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۶ دی ۱۳۹۶
خودروهای عمومی چه وضعیتی پیدا میکنند؟
وانت بارها خودروی عمومی نیستند؟
چه فرقی بین وانت بارها و تاکسی هاست؟؟؟؟
چرا تاکسی ها طرح نمیخوان ولی وانت بارها طرح میخواد ؟
علی
۰۹:۲۰ ۱۶ دی ۱۳۹۶
با سلام، سال دیگه نه ترافیک کم شده نه آلودگی هوا،
رضا
۱۵:۲۶ ۱۵ دی ۱۳۹۶
خدا کنه به نفع مردم باشه
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۲ دی ۱۳۹۶
طرح زوج و فرد کی تموم میشه ؟
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۲ دی ۱۳۹۶
طرح زوج و فرد کی تموم میشه ؟
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۲ دی ۱۳۹۶
پس سرنوشت سهمیه معلولان چه می شود
ناشناس
۰۷:۴۳ ۱۲ دی ۱۳۹۶
پس سرنوشت سهمیه معلولان چه می شود
ناشناس
۰۷:۳۶ ۱۲ دی ۱۳۹۶
لطفا یک روز در هفته را با مشارکت مردم روز بدون وسیله نقلیه باشد
ناشناس
۰۵:۳۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
واقعا !؟
ناشناس
۰۰:۵۹ ۱۲ دی ۱۳۹۶
برای کسانی که ساکن منطقه طرح هستند منصفانه نیست.
چرااااا؟
حسین
۲۰:۴۵ ۱۱ دی ۱۳۹۶
سلام سهمیه طرح ترافیک خانواده های شهدا و جانبازان چه میشود؟؟؟!!!
علی
۲۰:۴۴ ۱۱ دی ۱۳۹۶
وسایل نقلیه عمومی را اماده سازی و تکمیل کنید که بهترین راه برای حمل و نقل درون شهری است با فروش طرح ترافیک به الودگی بیشتر هوا کمک نکنید
حسین
۲۰:۴۳ ۱۱ دی ۱۳۹۶
سلام یکی از ویژکیهای مملکت ما این هست که هیچ مسئولی بدون کار نمیماند.آقای سید آقایی که مسئول راه آهن بودن و بعداز اون حادثه قطار استعفاء کردن ولی سر از شهرداری درآورد.این طرحها فقط برای مطرح کردن خودشان هست .و قبلیها رو زیر سئوال بردن.و باز هم دست در جیب مردم کردن هست اینگونه طرحها که هیچ تاثیری هم در عدم آلاینگی هوا نخواهد داشت.زورشون به خودرو سازان داخلی نمیرسه هی مردم رو تحت فشار قرار میدهند اگر راست میگن خودشون و خانوادهاشون با خودروهای عمومی تردد کنند.تا از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند .
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۱ دی ۱۳۹۶
به کجا رسید اجرا میشه یا نه اخر؟