سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت عزم همگانی و ملی در مقابله با بی سوادی

فرماندار سقز گفت: ریشه‌کنی بیسوادی نیازمند عزم همگانی و ملی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛علی‌اکبر ورمقانی فرماندار سقز ظهر امروز در آیین تجلیل از آموزشیاران نهضت سوادآموزی شهرستان سقز که در سالن شهید بهشتی برگزار شد، گفت: ریشه‌کنی بیسوادی نیازمند عزم همگانی و ملی است.

 فرماندار ویژه شهرستان سقز اضافه کرد: آگاهی‌سازی جامعه و تلاش برای باسواد کردن حتی یک نفر خدمتی ارزشمند به نسل‌های آینده است.

وی ادامه داد: آموزشیاران نهضت سوادآموزی، وظیفه سنگین و ارزشمندی در باسوادکردن افراد بیسواد برعهده دارند و آموزشیاران همواره با صداقت تمام در این مسیر حرکت کرده‌اند.

 ورمقانی گفت: باید شناسایی، جذب و آموزش سواد به افراد رده سنی 6 تا 9 سال که شرایط تحصیل را نداشته‌اند، یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی باشد.

فرماندار سقز اظهار کرد: آمار فعلی بیسوادی در سقز، زیبنده این شهرستان فرهنگی نیست و از تمام امکانات برای ریشه‌کن کردن بیسوادی و انسداد مبادی بیسوادی در شهرستان تاکید کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: مشکلات شغلی آموزشیاران در کشور رفع شود و آنان جذب آموزش و پرورش شوند و یا به عنوان نیروی رسمی در نهضت مشغول خدمت شوند.

 رئیس اداره سوادآموزی سقز هم گفت: ۱۱ هزار و ۱۰۸ بیسواد بین سنین ۱۰ تا ۴۹ سال در شهرستان سقز وجود دارد.

محمد فرخی افزود: روند ریشه‌کنی بیسوادی در کردستان مناسب است که تاخیر زمانی در آغاز به کار نهضت سوادآموزی در کردستان از دلایل آمار بالای بیسوادی در استان است.

 عبدالرحمن سیدیان معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز هم با اشاره به تلاش آموزشیاران نهضت سواد آموزی در این شهرستان، بر همکاری مردم با نهضت سوادآموزی برای معرفی بیسوادان به شرکت در کلاس‌های نهضت تاکید کرد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی از بیش از 60 نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی شهرستان سقز تجلیل شد.

انتهای پیام/ د م

یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی باشد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.