سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار پلیس فتا در خصوص خریدهای اینترنتی

پلیس فتا استان خراسان جنوبی در خصوص خریدهای اینترنتی هشدار داد.

سرهنگ محمدپور رئیس پلیس فتا‌ خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت : در دنیای امروزی سیر پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و نوآوریهای حاصل از آن، موجب پیدایش خدمات جدیدی شده است که تجارت الکترونیک به عنوان یکی از قسمتهای مهم نشأت گرفته از فناوری اطلاعات است.


وی با بیان اینکه در دنیای تجارت الکترونیک مصرف کنندگان به راحتی بدون ترک محل خود به هزاران فروشگاه اینترنتی دسترسی دارند افزود : تنها با یک کلیک و باز کردن صفحه وب سایت فروشگاه اینترنتی، خریداران آنلاین میتوانند هر محصولی که مورد نیازشان است را تهیه نمایند.


رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در این خصوص تصریح کرد : راحتی در معاملات و گستردگی حق انتخاب موجب شده است تا افراد به خرید‌آنلاین روی آورند با وجود اینکه کلاهبرداران فضای مجازی نیز با استفاده از عدم‌ اطلاع یا کم‌دقتی خریداران ،آنان را با تهدیدها وآسیب‌هایی مواجهه ساخته‌اند.


سرهنگ محمدپور همچنین اولین پیش فرض برای حقیقی و سالم بودن خدمات یک فروشگاه اینترنتی را ارائه کردن کالاهای مجاز دانست گفت : فروشگاه‌هایی که کالاهای غیر مجاز به فروش می‌رسانند، با احتمال بسیار بالا، به قصد کلاهبرداری به وجود آمدهاند.


وی با بیان اینکه در خریدهای اینترنتی می‌توان از تجربه دوستان و آشنایان استفاده کرد، تاکید کرد: کاربرانی که قصد خرید اینترنتی دارند با استفاده از تجربه دوستان و آشنایان از فروشگاه‌هایی که سابقه ارائه خدمات مطلوب دارند، خرید نمایند.


رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی افزود: کاربران از سایت هایی خرید نمایند که حتماً نماد اعتماد الکترونیکی را داشته باشند و به صفحاتی که ناخواسته باز میشوند و حاوی تبلیغات فروش کالاها و ارائه خدمات هستند،اعتماد نکنند چون ممکن است تقلبی بوده و قصد کلاهبرداری از افراد را داشته باشند.


سرهنگ محمدپور خاطرنشان کرد: کاربران مدنظر داشته باشند آدرس درگاه‌های‌ بانکی همیشه با پروتکل امن //:https شروع شده و پیشنهاد می‌شود کاربران حتما اس ام اس بانک خود را فعال نمایند.

وی از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند و هشدار های پلیس را جدی بگیرند.
انتهای پیام/ک

پلیس فتا استان خراسان جنوبی در خصوص خریدهای اینترنتی هشدار داد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.