سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت‌یار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تشدید بحران‌ها علیه کره شمالی، مهمترین هدف واشنگتن برای عرضه تسلیحات آمریکایی

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ترامپ با تشدید بحران‌ها علیه کره شمالی می‌خواهد تسلیحات نظامی خود را به فروش برساند.

مصطفی دولت‌یار کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بحران میان کره شمالی و آمریکا اظهار کرد: بحران میان این دو کشور مسئله جدیدی نیست، اما اکنون با توجه به تهدیدات مکرر ایالات متحده علیه کره شمالی، پای منافع برخی کشور‌ها از جمله روسیه و چین نیز در میان است.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: روسیه و چین اخیرا راهکار توقف دو جانبه مبنی بر دعوت آمریکا و کره شمالی به آرامش را مطرح کردند کما اینکه پیش از این، چین نسبت به تهدیدات ترامپ واکنش نشان داده بود.

دولت‌یار با بیان اینکه روسیه و چین به دنبال راهکار‌هایی برای جلوگیری از تضاد منافع بین خود در بحران کره شمالی و آمریکا هستند، افزود: چین سعی دارد با حمایت از کره شمالی، چالش‌هایی که ممکن است در آینده به صورت مستقیم با آمریکا داشته باشد را از میان ببرد و از طرف دیگر با ارسال نفت، حامل‌های انرژی و برخی اقلام از فشار تحریم‌های ایالات متحده علیه پیونگ یانگ جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: مشکلات آمریکا و کره شمالی باید از طریق مذاکره انجام شود پیش از اینکه دامنه این بحران‌ها کشور‌های دیگری را هم در بر گیرد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ترامپ با تشدید بحران‌ها علیه این کشور قصد دارد تا تسلیحات نظامی خود را به فروش برساند و اوضاع را به گونه‌ای جلوه دهد که جنگ جهانی دیگری در حال وقوع است به همین منظور تاکنون کشور‌های اروپایی زیادی را به منظور افزایش توان دفاعی، مجهز به تسلیحات نظامی خود کرده است.

دولت‌یار در پایان بیان کرد: در واقع ترامپ برای افزایش ظرفیت بازار جهانی برای خرید تسلیحات نظامی آمریکا تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۷ دی ۱۳۹۶
خدا آمریکا را نابود کند