سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال 30 اثر از خراسان جنوبی به جشنواره عمار

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی از ارسال ۳۰ اثر از استان به جشنواره مردمی عمار خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ کریمیان مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: ۳۰ اثر از خراسان جنوبی به جشنواره مردمی عمار ارسال شده که در این راستا ۳ اثر از استان وارد مسابقه جشنواره فیلم مردمی عمار شده است .

وی با اشاره به هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار افزود: جشنواره فیلم عمار جریان عماری حوزه فرهنگ و هنر را در کشور رقم زده است و به عنوان یک جریان مردمی و ارزشی توانسته تا اندازه‌ای به اهداف خود نزدیک شود و بقیه حوزه‌های هنر و فرهنگ را متأثر کند.

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار همزمان با حماسه مردم در 9 دی همراه بود که در این راستا فیلم سازان متعهد و انقلابی کشور بعد از حوادث فتنه 88 عزم خود را جزم کردند تا با تولیدات خود و دفاع از مظلومیت نظام جمهوری اسلامی در این مورد افشاگری کنند.

کریمیان افزود:در این راستا سال اول تولیدات خوبی ساخته شد که به دلیل معذوریت‌هایی در رسانه‌های عمومی منتشر نشد و هنرمندان با تجربه خوبی که از دوران جنگ و دهه شصت داشتند و می‌دانستند بهترین محل‌ها برای اکران فیلم حوزه‌های اجتماعی اعم از مساجد، تکایا و مجالس است همت کردند و اکران فیلم‌های مردمی در این فضاها انجام شد.

وی گفت: اکران این جشنواره در سال اول در 83 نقطه آغاز شد و در حال حاضر بیش از 8 هزار نقطه اکران مردمی در کل کشور وجود دارد که فیلم‌های منتخب فیلم عمار را نمایش می‌دهند.

کریمیان با بیان اینکه در سال نخست 7 نقطه اکران در خراسان جنوبی وجود داشت،افزود: سال گذشته 238 نقطه اکران مردمی در خراسان جنوبی ثبت شده و همچنین به لحاظ پراکندگی نیز علاوه بر شهرهای بزرگ در هر شهر دبیرخانه متمرکز داریم و اخیراً دبیرخانه مردمی شهرستان بشرویه نیز افتتاح شد و در حال حاضر در همه نقاط استان اعم از شهرها، روستاها و روستاهای مرزی اکران فیلم انجام می‌شود.
انتهای پیام/ب


وجود 8 هزار نقطه اکران فیلم های جشنواره عمار در کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.