سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هتل سازی در اصفهان صرفه اقتصادی ندارد

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی اصفهان گفت: به علت قیمت بالای زمین در اصفهان، هتل سازی در آن صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید امینی امروز در هجدهمین جلسه شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه ما دو نوع گردشگری داریم، اظهار داشت: گردشگری شهری نوعی از گردشگری است که هر ساله تعداد زیادی از توریست ها به دلیل آثار باستانی و المان‌های شهری به اصفهان می آیند و نوع دیگر گردشگری، گردشگری مناسبتی است که گردشگران به خاطر مناسبت‌های مختلفی به ایران سفر می کنند که با آوردن جشنواره های مختلف از تهران به اصفهان مثل جشنواره کودک و نوجوان، گردشگران بسیاری به اصفهان جذب شده است.

وی بیان داشت: امروز به غیر از آثار تاریخی جایی برای بازدید گردشگران وجود ندارد و لازم است که با ایجاد جاذبه های گردشگری جدید در اصفهان این صنعت را رونق دهیم.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به اینکه هتل ها در اصفهان قدمت بالایی دارد و امروز نیاز به ساخت هتل های جدید در استان وجود دارد، ادامه داد: به علت قیمت بالای زمین در اصفهان، هتل سازی در آن صرفه اقتصادی ندارد به طوریکه برای تبدیل یک زمین مناسب، به هتل باید هزینه گزافی پرداخت شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که بخشی از زمین ها هم که ارزش سرمایه گذاری برای هتل دارد و در نزدیکی شهر و کانون گردشگری است دارای مالکین با توان مالی ضعیفی است که آنها قدرت ساخت هتل را ندارند یا کسی به آنها برای سرمایه گذاری مراجعه نمی کند.

امینی بیان داشت: لازم است، از طریق استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی مکان یابی دقیقی برای هتل سازی شود و اقدام به ساخت هتل های مجلل و ۵ ستاره که مطابق با استانداردهای بین المللی و دارای ۱۰۰ اتاق باشد، شود.

 

انتهای پیام/م

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.