سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان:

دولت باید از صاحبان کرسی‌های بین‌المللی ورزش حمایت کند

سطوتی گفت: لازم است دولت از صاحبان کرسی های بین المللی ورزش حمایت کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان جعفر سطوتی مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با رادیو درباره دیپلماسی ورزش اظهار کرد: دو نوع دیپلماسی وجود دارد اول دیپلماسی حکومتی و دوم یپلماسی عمومی که امروز در دنیا مطرح است و کشورها فنون و مهارت ههای لازم برای اجرای آن را به کار می گیرند. دیپلماسی عمومی بیشتر در بخش غیردولتی رونق دارد. هر کشور باید بخش خصوصی و نهادهای مدنی را که دربخش بین الملل فعال هستند را همگرا ومنسجم با دولت و دیپلماسی کشور کند تا با رسیدن به مفاهمه ملی به توفیقات بیشتری دست یابد.

او افزود: کارهای غیر دولتی و مدنی در کشور ما نوپاست وتجربه کمی دراین بخش داریم. کمتر توانسته ایم از این فرصت ها بهره ببریم. زمانی که کرسی های ورزشی به دست می آید هماهنگی با دولت ایجاد نمی شود و دو گانگی ایجاد می شود. دستگاه های دولتی باید هدایت کننده این امور باشند تا فرصت ها از دست نرود.

سطوتی ادامه داد: در دفتر امور فرهنگی به دنبال برنامه های جدیدی هستیم که هدفمند، استراتژیک کلان فرهنگی را دنبال کند. لازم است دولت بستر را فراهم کند، ما هم خودمان را مکلف می دانیم. استراتژی ورزش و شرایط برای مشارکت هدفمند نهادهای مدنی و سمن هایی که در حوزه های فرهنگی، جوانان و ... فعالیت دارند با دیپلماسی عمومی ورزش تقویت می شود. افرادی که در مجامع بین المللی کرسی کسب می کنند باید از سوی دولت حمایت شوند. باید درک بهتری درباره منافع ملی داشته باشیم. دولت و غیر دولت به ایران تعلق دارد و باید به هم کمک کنیم.

مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: ورزشکاری که در عرصه بین الملل حضور پیدا می کند، سفیر ایران است و حرکاتش دیده می شود. اگر درک درستی داشته باشد می داند باید چه کارهایی انجام دهد. مطمئنا عملکرد یک ورزشکار در دنیا بسیاراثرگذارتر است. برای مثال ایران اسراییل را به رسمیت نمی شناسد اما وقتی یک ورزشکار با عملکرد خود هم راستا با نظام اسراییل را نادیده می گیرد، تاثیر گذاری چند برابر می شود. برای این کار لازم است فدراسیون، ورزشکاران و همه اقشار آموزش ببینند. ما خودمان را متولی این آموزش می دانیم و باید با آینده نگری اقداماتی انجام دهیم.

سطوتی خاطر نشان کرد: برای آن که ورزش بزرگی در جهان داشته باشیم باید با برنامه ریزی منسجم، فرصت ها، استعدادها وتوانمندی ها را افزایش دهیم و از پتانسیل ها بهره برداری کنیم.

 انتهای پیام/

 اظهارات سطوتی درباره دیپلماسی ورزشی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.