سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تحقق اقتصاد دانش بنیان در گرو پنجره واحد شکل می‌گیرد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امورفناوری وزارت‌علوم گفت: ایجاد پنجره واحد اولین گام برای هماهنگی میان تحقق اقتصاد دانش بنیان است.

خسرو پیری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یکی از برنامه‌های جزو سیاست‌های اصلی ما  برنامه ریزی مجدد برای شرکت‌های دانش بنیان است.

وی ادامه داد: می‌خواهیم از این طریق با برنامه‌ریزی‌های درست  بتوانیم شرکت‌هایی که دچار موانع هستند را مشکلاتشان را برطرف کنیم.

 مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم تصریح کرد:در واقع این موانع باعث کند شدن شرکت‌های دانش بنیان می‌شود و باید برای انجام این کار یک ساماندهی برای این شرکت‌ها داشته باشیم؛ هدف ما این است که روی بحث پنجره واحد برای اخذ مجوز‌ها کارکنیم.

پیری گفت: این امر را باید با سایر دستگاه‌های اجرایی دولت اجرا کنیم، که اگر شرکتی در پارک‌ها در حال فعالیت است برای مجوزهایش پیگیر دستگاه‌های مختلف نباشد و بتواند در همان پنجره واحد مجوزش را اخذ کند.

وی افزود: در واقع این طرح یکی ازکار‌های اولویت دار ما برای شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم اظهار کرد: در واقع با ایجاد پنجره واحد اولین گام برای هماهنگی میان تحقق اقتصاد دانش بنیان صورت می‌گیرد تا از این طریق عزم دولت برای توسعه دانش بنیان تحقق یابد.

پیری یادآورشد: در واقع ما می‌خواهیم از این طریق خدمات را بیشتر کنیم و این امر مستلزم هزینه‌های بالایی است که امیدواریم با بودجه در نظر گرفته این امر به اجرا در بیایید.

گفتنی است؛ از دیدگاه عملی پنجره واحد یک ورودی فیزیکی یا الکترونیکی برای ارائه و حفظ تمام داده‌ها فراهم می‌کند؛ این ورودی به‌وسیله یک واحد مدیریت می‌شود که پس از آن این اطلاعات را به تمام واحد‌های مرتبط انتقال می‌دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.