سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوشش ۸۰ درصدی مایه کوبی بر علیه بیماری شاربن در تکاب

دکتر بهرامی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تکاب از پوشش ۸۰ درصدی مایه کوبی بر علیه بیماری شاربن با ایمن سازی بالغ بر ۱۱۴ هزار راس دام سبک و سنگین خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ دکتر احمد بهرامی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تکاب گفت : بالغ  بر 114 هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری شاربن طی 9 ماهه سال 96 در شهرستان تکاب مایه کوبی شده اند.

 وی با اشاره  پوشش 75 درصدی  مایه کوبی بر علیه بیماری شاربن گفت : بیماری شاربن که در انسان به آن سیاه­زخم می­گویند بیماری عفونی و مشترک بین انسان و حیوانات است. که به آن بیماری پشم ریسان، تب طحال و کفگیرک نیز گفته ­می شود که این بیماری در بین حیوانات بیشتر در پستانداران مانند گاو، گوسفند، بز، شتر، بز کوهی، و سایر علفخواران دیده می­ شود.  اگر انسان  در تماس با حیوانات مبتلا و آلوده قرار گیرد و  یا با بافت های آلوده آنها ( مانند گوشت، احشاء و  پوست ) در تماس باشد می­تواند به این بیماری دچار شود.

 دکتر بهرامی گفت  : در همین راستا اکیپ های مایه کوبی شبکه دامپزشکی شهرستان تکاب با استفاده از توان بخش خصوصی  در طول 9 ماه  سال 96 اقدام به مایه کوبی 110 هزار378راس گوسفند و بز تعداد  3 هزارو 633 راس گاو و ساله و تعداد 289 راس تک سمی  درمجموع تعداد 114  هزارو 300 راس دام سبک و سنگین  علیه بیماری شاربن نموده اند.

انتهای پیام/ح

مایه کوبی 114 هزار راس دام سبک و سنگین در تکاب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.