سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری عاملان راه اندازی درگاه جعلی پرداخت مالی در مشهد

با تلاش شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا عاملان راه اندازی درگاه جعلی پرداخت مالی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی در نشست خبری گفت: این افراد که در یکی از مراکز آموزش عالی مشهد فعالیت داشتند قبل از رسیدن به اهداف مجرمانه و برداشتهای مالی از حساب کاربران که عمدتا دانشجو بودند تحویل قانون شدند .


سرهنگ جهانگیری با اشاره به اینکه این افراد در یکی از مراکز آموزش عالی فعالیت داشتند افزود : متهمان این درگاه پرداخت جعلی را با آرم و لوگوی بانکی معروف از بخش خصوصی در فضای مجازی ایجاد کرده بودند .

وی گفت : کاربران هنگام پرداخت مالی در خریدها و پرداخت های اینترنتی خود به جای اینکه به درگاه اصلی متصل شوند به درگاه جعلی یاد شده هدایت و اطلاعات حساب خود را به این طریق به صورت ناخواسته در اختیار فیشر قرار می دادند .

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی با بیان اینکه عامل اصلی راه اندازی این درگاه مسئول فناوری اطلاعات دانشگاهی در مشهد بوده است افزود : متهم پس از شناسایی با دستور قضایی در عملیاتی غافلگیرانه به همراه مستندات دیجیتالی و تجهیزات رایانه ای مرتبط دستگیر شد .

سرهنگ جهانشیری این شیوه اخاذی را تله فیشینگی دانست و گفت : در این شیوه فرد فیشر با ایجاد صفحه ای معادل درگاه بانکی با فریب , کاربران را به درگاه جعلی هدایت و بدین شکل به اطلاعات حساب بانکی افراد دست می یابد.

انتهای پیام//ف.ج
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.