سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان:

کاهش قیمت تخم مرغ در بازار

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان از کاهش قطعی قیمت تخم مرغ در بازار استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد نظرپور معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان در خصوص افزایش قیمت تخم‌مرغ با بیان اینکه موضوع کمبود تخم‌مرغ ملی است، اظهار کرد: برخی از استان‌ها از جمله آذربایجان غربی، قزوین، البرز، تهران و قم استان‌های آلوده به آنفلوانزای پرندگان هستند و وضعیت استان همدان مساعد است.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش قیمت تخم‌مرغ اقداماتی انجام شده است، ادامه داد: هماهنگی برای واردات و کاهش تعرفه واردات برای تخم‌مرغ در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه باید گله‌های پای تولید هم حفظ شود، بیان کرد:هماهنگی‌های لازم با اداره کل دامپزشکی انجام شده و باید مرغ‌های تخم‌گذار تا سن 130 هفتگی تولید داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: هماهنگی شده برخی واحد‌های مرغ گوشتی و مرغ مادر که شرایط لازم را دارند، تولید داشته باشند تا بتوان تولید تخم‌مرغ استان را بالا ببرد، افزود: تشکل‌های جهاد دامپزشکی، جهاد کشاورزی و ... در رابطه با بیماری آنفلوانزای پرندگان اطلاع‌رسانی می‌کنند و موازین بهداشتی هر چقدر رعایت شود گله‌ها ایمن‌تر می‌شوند.

نظرپور با اشاره به اینکه آنفلوانزای پرندگان، بیماری ویروسی است که از طریق هوا و پرندگان مهاجر منتقل می‌شود و قابل کنترل نیست، تصریح کرد: تاکنون در زمینه آنفلوانزای پرندگان مشکل خاصی در همدان نداشتیم.

وی خاطر نشان کرد:با توجه به تدابیر اندیشیده شده در فصل سرد درخواست برای تخم‌مرغ بالا می‌رود، اضافه کرد: با عبور از فصل سرد درخواست تخم‌مرغ کم می‌شود و تدابیری برای حفظ گله‌های پای تولید و جوجه‌ریزی در واحد‌هایی که قرار است تبدیل به مرغ تخم‌گذار شوند، اندیشیده شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه برای واردات پودر تخم‌مرغ تضمین گرفته شده است، گفت: با واردات پودر تخم‌مرغ بخشی از نیاز بازار تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با تمهیدات در نظر گرفته شده به طور قطع کاهش قیمت تخم‌مرغ  را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت نهاده‌ها از جمله ذرت و سویا در افزایش قیمت تخم‌مرغ تاثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/ب

واردات پودر تخم‌مرغ بخشی از نیاز بازار تأمین راتامین می کند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.