سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آهون‌منش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضرورت افزایش درجه ایمنی ساختمان‌های آموزشی در برابر زلزله

رئیس دانشگاه غیرانتفاعی و مؤسسات غیردولتی از ضرورت افزایش درجه ایمنی ساختمان‌های آموزشی در برابر زلزله خبر داد.

علی آهون‌منش رئیس دانشگاه غیرانتفاعی‌ و مؤسسات غیردولتی‌ در گفت‌ و گو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: بر اساس مصوبه سازمان نظام مهندسی کشور‌ ضریب امنیتی‌ و میزان مقاومت ساختمان‌های دانشگاه‌های کشور‌ باید‌ بالاتر از ساختمان‌های مسکونی و معمولی باشد‌.

وی بیان کرد: ساختمان‌هایی که برای دانشگاه‌ غیرانتفاعی‌ و یا مراکز غیردولتی است همگی این قانون را رعایت کرده و در برابر زلزله‌ به خوبی مقاوم‌سازی شده اما در این میان برخی از ساختمان‌های مراکز غیرانتفاعی‌ که اجاره‌ای بوده ممکن است مصوبه‌ سازمان مهندسی کشور را رعایت نکرده باشد.

آهون‌منش عنوان کرد: متأسفانه برنامه خاصی برای مقاوم‌سازی ساختمان‌های مراکز آموزشی که به صورت اجاره‌ای است در حال حاضر نداریم‌ و این مسئله می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در زمان وقوع زلزله شود.

وی گفت: از نظر مقاوم‌سازی ساختمان‌های آموزشی ما به طور کامل تابع برنامه‌های وزارت علوم‌ هستیم و در زمانی که مسئولیت مقاوم بودن دانشگاه بر عهده رؤسا است ما نیز این قوانین را به طور کامل رعایت می‌کنیم و ساختمان‌‌ها را در برابر زلزله‌ ایمن می‌کنیم.

انتهای‌ پیام/

ناایمن بودن ساختمان‌های اجاره‌ای مراکز آموزشی در برابر زلزله

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.