سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت ترامپ تمام اعضای شورای مشورتی ایدز را اخراج کرد

دولت آمریکا تمام اعضای شورای مشورتی ایدز و اچ‌آی‌وی ریاست‌جمهوری را که به سیاست‌های دونالد ترامپ معترض بودند، اخراج کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن‌پست، دولت آمریکا تمام اعضای شورای مشورتی ایدز و اچ‌آی‌وی ریاست‌جمهوری این کشور را اخراج کرد.

چند ماه پس از اینکه تعدادی از اعضای این شورا در اعتراض به سیاست های بهداشتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از سمت خود استعفا دادند، دولت طی نامه‌ای اعضای باقیمانده را نیز اخراج کرد.

«پاتریک سالیوان» یک اِپیدمیولوژیست یا همه‌گیرشناس در دانشگاه «اموری» که روی برنامه‌های آزمایشی اچ‌آی‌وی کار می‌کند در این باره گفت: «در نامه از خدماتی که در گذشته ارائه داده‌ام قدردانی شده و پایان فوری خدمت من اعلام شده است. سالیوان در مه 2016 برای یک دوره چهار ساله به عضویت این شورا درآمده بود.

این شورا که با نام اختصاری PACHA شناخته می‌شود از سال 1995 که پایه‌گذاری شده، به کاخ سفید درباره سیاست‌های مربوط به «اچ‌آی‌وی» و ایدز مشورت داده است.

اعضای این شورا که هیچ دستمزدی دریافت نکرده‌اند، راه‌حل‌هایی را درباره راهبرد ملی ایدز و اچ‌آی‌وی که شامل یک برنامه پنج ساله مبارزه با این بیماری همه‌گیر است، به دولت پیشنهاد داده‌اند.

«اسکات شوتس» که یک وکیل عضو این شوراست و در ماه ژوئن استعفا داد، می‌گوید این گروه شامل «پزشکان، اعضای صنعت مربوط به این بیماری، اعضای جامعه ایدز و از همه مهمتر افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، می‌شود. بدون این گروه، تاثیرگذاری بر سیاست‌های مربوط به ایدز از بین می‌رود».

شوتس در زمان استعفایش یک مطلب انتقادی در «نیوزویک» منتشر کرد که در آن آمده بود: «دولت ترامپ هیچ راهبردی برای مقابله با اچ‌آوی یا ایدز ندارد، از دانسته‌های متخصصان برای تنظیم کردن سیاست‌های اچ‌آی‌وی استفاده نمی‌کند و حتی قوانینی تصویب می‌کند که زندگی را برای کسانی که به این بیماری مبتلا هستند، دشوارتر می‌کند».

مدیر اجرایی شورای مذکور تایید کرد که 10 عضو باقیمانده این گروه روز چهارشنبه نامه هایی را دریافت کرده‌‎اند که در آن آمده است دولت به دوره خدمت آنها را پایان داده است. هنوز مشخص نیست اعضای جدید در چه زمانی استخدام شوند.

انتهای پیام/

اخراج تمامی اعضای شورای مشورتی ایدز در دولت ترامپ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.