سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال آمریکا از تبادل زندانیان میان اوکراین و جدایی طلبان

واشنگتن از تبادل زندانیان میان اوکراین و نیروهای جدایی طلب استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، واشنگتن از تبادل زندانیان میان اوکراین و نیروهای جدایی طلب، استقبال کرد.

بر پایه این مطلب، آمریکا از اقدام دولت اوکراین و نیروهای تحت رهبری روسیه در شرق این کشور به مبادله بیش از 300 زندانی استقبال می کند. این اقدام، گامی در مسیر اجرای توافقات مینسک است. ما بار دیگر از طرف ها می خواهیم، به تعهدات خود در برابر توافقات مینسک از جمله از طریق تبادل کامل زندانیان، آتش بس کامل، کنار گذاشتن تسلیحات سنگین، فراهم کردن دسترسی امن و ایمن ناظران ویژه (OSCE)، و فراهم کردن دسترسی برای ارائه کمک های بشردوستانه به منطقه درگیری، عمل کنند.

این مطلب می‌افزاید: همانطور که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا به سرگئی لاوروف، همتای روس خود در گفت و گوی تلفنی این هفته ابراز کرد، مهم است که روسیه نمایندگان خود را به «مرکز مشترک کنترل و همکاری» بازگرداند. آمریکا آماده است با همکاری فرانسه، آلمان و اوکراین، در حمایت از توافقات مینسک با روسیه تعامل داشته باشد تا به این مناقشه، از جمله از طریق یک نیروی صلح بان با دستورکاری گسترده به منظور برقراری امنیت و ایمنی در سراسر منطقه جنگی و کنترل بر مرز بین المللی، پایان داده شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.