سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ضرورت بهره گیری از حضور افراد اثرگذار برای انجام کار‌های پایدار فرهنگی در مناطق زلزله زده

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: باید از این فرصت که موجب توجه نقاط مختلف ایران به این منطقه شده، حداکثر استفاده را با بهره گیری از حضور افراد اثرگذار برای انجام کار‌های پایدار فرهنگی و اجتماعی ببریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه روز جمعه به نقل از سیدعباس صالحی در نشستی با فرماندار ثلاث باباجاتی با بیان اینکه می‌توان تهدید زلزله را به فرصتی برای منطقه تبدیل کرد، اعلام کرد: هیات دولت بلافاصله بعد از زلزله تشکیل جلسه داد و کار‌های مرتبط با زلزله غرب کشور را پیگیرانه دنبال کرد.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه این حوادث غیرمترقبه را از قبل نمی‌توان پیش بینی کرد طبیعی است که در پی زلزله‌ای با این گستره مکانی در آغاز مسائلی را پیش آورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به پیشرفت‌هایی که در جهات مختلف به لحاظ مدیریت بحران در زلزله کرمانشاه مشاهده شد، اظهار کرد: در زلزله اخیر به نسبت زلزله‌های پیشین سرعت آواربرداری، انتقال مجروحان، تصمیم گیری برای پرداخت تسهیلات و مباحث امنیتی و انتظامی قابل توجه بود.

وی با اشاره به قرار گرفتن در فصل زمستان و شرایط خاص آب و هوایی، بر تسریع بخشیدن به اسکان موقت زلزله زدگان تاکید کرد و گفت: اسکان موقت زلزله زدگان در مسیر خود در حال انجام است و می‌توان امیدوار بود ظرف تعهد ۲ ماهه شاهد تحقق کامل آن باشیم.

وی تاکید کرد: اهتمام دولت در بحث برنامه و بودجه و بانک‌ها بر این است که تعهدات در حداکثر شرایط ایفا شود.

صالحی، با اشاره به ابعاد زلزله در حوزه فرهنگی اجتماعی، آثار دیرپای روحی و روانی این بلای طبیعی را متذکر شد و گفت: فضای محیطی باید با آرامش لازم و تکمیل نشاط حاکم شود و از سوی دیگر اطلاع رسانی مناسبی از اقدام‌های صورت گرفته در این مناطق به عمل آید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با ابراز تاسف از انتشار برخی اخبار در فضای مجازی که موجب سیاه نمایی در خصوص اقدام‌ها و شرایط مناطق زلزله زده می‌شود، عنوان کرد: باید با اطلاع رسانی به موقع و مناسب نگذارید فضا را مشوش و تار کرده و از این طریق فضای عمومی را گرفتار فضای بی اعتمادی و کم اعتمادی کنند.

وی تاکید کرد: استعداد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی باید کمک کنند که این فضا را آرامتر و بهتر کنند.

وی بیان کرد: اگر این مهم تحقق یابد می‌توان گفت که زلزله یک نقطه عطفی برای فرصت‌های فرهنگی هنری جدید در این مناطق و ایجاد کار‌های زیرساختی و پایدار در منطقه شود.

صالحی که عصر روز گذشته وارد کرمانشاه شد بعد از دیدار با امام جمعه و استاندار کرمانشاه امروز برای بازدید از مناطق زلزله زده عازم شهرستان‌های غربی استان شد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی‌های صورت گرفته حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

 

انتهای پیام/پ

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کرمانشاه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.