سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه اولین استانی است که مصوبه کتابخوانی را مطرح می کند

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور عنوان کرد: کرمانشاه اولین استانی است که مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور با عنوان «ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی» را در شورای فرهنگ عمومی مطرح می کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛موالی زاده  دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور جلسات و برنامه های شورای فرهنگ عمومی را سبب ارتقاء فرهنگ عمومی دانست و اظهار داشت: توجه به امر فرهنگ که عامل توسعه جامعه در تمامی امور عمومی و اجتماعی است، بسیار با اهمیت و نیازمند توجه و برنامه ریزی بیشتر در این زمینه است.

ایت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه؛ به سفر مقام معظم رهبری به خراسان اشاره کرد و گفت: ایشان در این سفر ارزشمند به بحث سبک زندگی اشاره داشتند و مسائلی از قبیل: فرهنگ آپارتمان نشینی، فرهنگ رانندگی، بنیان خانواده ایرانی اسلامی را عنوان کردند.

 آیت الله علما در ادامه گفت: لذا میبایست این مباحث را که بسیار با اهمیت است و پایه گزار بسیاری از امور در جامعه است را به جد مورد نظر قرار داده و در جهت فرهنگ سازی و بهبود این موارد گام برداریم.

استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: مهمترین جلسه در هر استانی که توجه ویژه ای باید به آن داشته باشیم جلسه شورای فرهنگ عمومی است.

بازوند با اشاره به اهمیت ترویج کتاب و کتابخوانی ابراز داشت: توجه به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مهمترین امور هر جامعه ایست و میبایست تا آنجایی که می توانیم آنرا تقویت کنیم.

بازوند استفاده کاذب از فضای مجازی در بین خانواده ها و جوانان از مهمترین مسائل و مشکلات امروزی دانست و ابراز کرد: ما به عنوان مسئولین امر باید برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برای جوانان و نوجوانان برگزار نماییم که بتوانیم انرژی و پتانسیل آنان را کنترل کنیم.

حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت ترویج کتاب و کتابخوانی از منظر اسلام و مقام معظم رهبری گفت: به همین منظور و با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و رشد کمی و کیفی آن در سطح جامعه، شورای فرهنگ عمومی کشور در جلسه692 مورخ 23 آبان ماه 96 مصوبه ای را به تصویب رساند.

وی در ادامه عنوان کرد: مصوبه اخیر به سه محور اصلی 1- محور فرهنگ سازی 2- محور ایجاد، گسترش و تجهیز کتابخانه‌ها 3-اجرایی سازی، نظارت و پایش تقسیم شده است و نیاز است در هر بخش ادارات، نهادهای دولتی و غیردولتی پای کار آمده و ما را در این امر مهم یاری نمایند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان به پیشنهادهایی جهت اجرای هرچه بهتر مصوبه به شرح ذیل پرداخت: پیشنهاد میگردد که 1- هر دستگاه فرهنگی رابط اجرایی جهت پیگیری مصوبات شورای فرهنگ عمومی را به اداره کل کتابخانه های عمومی معرفی نماید.2- دستگاه های مربوطه برنامه و ایدهای مختص به مصوبات خود را به این اداره کل ارسال نمایند.3- کلیه تفاهم نامه های موجود احصاء و سپس نسبت به انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های فاقد تفاهم نامه با این اداره کل اقدام شود. 4- در جلسه رسمی شورای فرهنگ عمومی استان نسبت به تشکیل 3 کارگروه مجزا براساس مصوبات 692 تشکیل شود. 5- برای پیشرفت مصوبات جلسات کارگروه های یاد شده به صورت مرتب و منظم هر دو ماه یکبار جهت پایش و ارزیابی عملکرد دستگاه ها برگزار گردد. 6- نسبت به طرح موضوع مصوبه 692 در جلسه شورای اداری استان از طریق انجمن کتابخانه های عمومی استان اقدام گردد.

جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: ما نقاط ضعف و قوت را در فرهنگ و هنر کرمانشاه شناسایی کرده ایم و تمام تلاشمان این است که به ثبات فرهنگی در استان برسیم.

مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور با عنوان «ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی» در شورای فرهنگ عمومی استان با حضور استاندار، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، توسط مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تشریح شد.


انتهای پیام/ز

 

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کرمانشاه

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.