سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش سه برابری موج مهاجرت غیر قانونی به اسپانیا در سال ۲۰۱۷

هجوم مهاجران الجزایری و مغربی به اسپانیا از طریق دریای مدیترانه در سال ۲۰۱۷ با افزایش سه برابری مواجه بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  ،  به نقل از  خبرگزاری فرانسه از مادرید،  تعداد کل مهاجرانی که در سال ۲۰۱۶ جان خود را در مدیترانه از دست داده اند، ۴ هزار و ۹۶۷ نفر بوده است. این رقم در سال ۲۰۱۷ به ۳ هزار و ۱۱۶ نفر رسیده است. از میان مهاجرانی که تلاش می‌کردند خود را به اسپانیا برسانند، ۲۲۳ نفر جان باخته اند.
از یکم ژانویه تا ۲۰ دسامبر سال جاری، ۲۱ هزار و ۴۶۸ نفر خود را به سواحل اسپانیا رساندند. این رقم در سال ۲۰۱۶، ۶ هزار و ۴۶ نفر بوده است.
وزیر کشور اسپانیا روز پنج شنبه گفته بود که تعداد مهاجران در سراسر منطقه مدیترانه در حال افزایش است.
این در حالیست که هجوم مهاجران در سال ۲۰۱۷ به سمت ایتالیا و یونان با کاهش روبرو بوده است.
هرچند ایتالیا کماکان با تعداد ۱۱۹ هزار مهاجر در سال ۲۰۱۷ دروازه اصلی ورود مهاجران به قاره اروپا است، ولی به دلیل کاهش حرکت مهاجران از مبدأ لیبی به سوی ایتالیا، این آمار حدود یک سوم آمار سال گذشته است. تعداد جانباختگان نیز حدود یک سوم سال قبل است. ۲ هزارو ۸۳۲ مهاجر در سال ۲۰۱۷ در راه رسیدن به ایتالیا جان خود را از دست دادند.
همچنین طی سال جاری ۲۸ هزار و ۸۰۰ مهاجر (شش برابر کمتر از سال ۲۰۱۶) خود را به یونان رساندند. آمار تلفات نیز هفت برابر کمتر از سال قبل بوده است (۶۱ نفر در سال ۲۰۱۷). امضای توافقنامه میان اتحادیه اروپا و ترکیه دلیل اصلی کاهش تعداد مهاجران ورودی به یونان است.

انتهای پیام/

افزایش سه برابری شمار مهاجرت غیرقانونی از آفریقا به اسپانیا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.