سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

684نفر بی سواد در منوجان شناسایی شدند

رئیس اداره نهضت سواد آموزی شهرستان منوجان گفت :متوسط نرخ باسوادی در این شهرستان 91 درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فرخنده محمودی رئیس اداره نهضت سواد آموزی شهرستان منوجان گفت : محور توسعه همیشه متوجه محور توسعه انسانی بوده که تعلیم و تربیت نیاز مداوم همه ما انسان‌ها است .

 

وی افزود : در حول محول سخنان امام خمینی (ره)، کار با سوادکردن بی‌سوادان با ساختار آموزش در شهرستان بر سه اصل بنا شد و اینکه این سه اصل دوره سوادآموزی است که بی‌سوادان مطلق ما در یک کلاس گرد آمده و ارزش تحصیلی این دوره برابر با قبولی در پایه سوم است.

 

وی ادامه داد: اصل دیگر این نهاد کم‌سواد بودن است که قبولی آن در پایه چهارم و پنجم رقم می‌خورد و اینکه برای دریافت مدرک باید 800 ساعت آموزش را طی کند که این مدرک با مدرک پایان دوره ابتدایی برابر است.

 

محمودی بیان کرد : دو مرکز یادگیری داریم که یکی از این دو مرکز در زندان شهرستان قرار دارد که بر اساس مصوبات شورای پشتیبان سال گذشته رقم خورد و یکی دیگر از مراکز یادگیری در روستاها واقع شده است.

 

وی با اشاره به زیر پوشش بردن سوادآموزان سال 96 تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه استان 380 نفر سهمیه زیر پوشش داشتیم که از این تعداد 250 نفر شناسایی و زیر پوشش در آمدند.

 

محمودی با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال گذشته 684 نفر تاکنون بی‌سواد به نهضت سوادآموزی شهرستان ابلاغ شد از 684 نفر ابلاغ شده بی‌سواد به نهضت سوادآموزی شهرستان تعداد 250 نفر شناسایی و مابقی آنها به علت عدم خود اظهاری شناسایی نشدند.

 

وی اظهار کرد : از 250 نفر شناسایی شده 37 نفر در مرکز شهر و 213 نفر در روستاها ساکن هستند و نرخ باسوادی شهرستان 91.02 درصد است.

انتهای پیام /ی

انتهایپیام/ی

نرخ باسوادی در منوجان 91درصد است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.