سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بیش از ۱۸۰ هزارتن سیب زمینی در سه فصل از سال

سالانه در گلستان در سه فصل بیش از ۱۸۰ هزارتن سیب زمینی در زمین‌های کشاورزی گلستان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ دماوندی کارشناس سبزی و صیفی جات جهاد کشاورزی گلستان گفت: به دلیل شرایط آب و هوایی و اقلیم مناسب استان گلستان طرح استمرار کشت و برداشت سیب زمینی در سه فصل اجرا می‌شود.

دماوندی افزود: در پائیز و اوایل فصل زمستان زمان برداشت سیب زمینی تابستانه و کاشت سیب زمینی بهاره است که البته ماندگاری سیب زمینی تابستانه بیشتر از سایر فصل هاست.

وی ادامه داد: علت ماندگاری سیب زمینی تابستانه و برداشت در این فصل مساعد بودن شرایط آب و هوای پائیزی و عدم استفاده از کود و سم شیمایی و عدم وجود آفت‌ها در این محصول است.

دماوندی براساس گفته‌های کشاورز پیشرو در کاشت و برداشت سیب زمینی در این فصل به کاهش هزینه‌ها اشاره کردو گفت:: کشت سیب زمینی بهاره ازابتدا تا زمان برداشت با هزینه‌ای تقریبا ۱۰ میلیون تومان به برداشت می‌رسد، اما برداشت همین محصول در کشت تابستانه با هزینه ۲ میلیون تومان در هکتار به بهره برداری می‌رسد.

کارشناس سبزی و صیفی جات جهاد کشاورزی گفت: بقایای سیب زمینی تابستانه به صورت کود سبز در اختیارگیاه بعدی قرار می‌گیردو باعث افزایش ماده آلی خاک می‌شود.

استان گلستان به دلیل شرایط مساعد آب و هوا و اقلیم سالانه ۱۸۰ هزار تن در سه فصل سیب زمینی تولید می‌کند که تامین کننده دو ماه از بازار کشور است.

انتهای پیام /گ
 

بیش از ۱۸۰ هزار تن سیب زمینی در سه فصل از سال در گلستان تولید می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.