سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی داغ‌ شدن بازار خرید و فروش ارزهای مجازی؛

کره جنوبی تبادل ارزهای دیجیتال را محدود می‌کند

دولت کره جنوبی از اعمال ممنوعیت‌های جدید بر استفاده از ارزهای رمزپایه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز پنجشنبه، کره جنوبی اعلام کرد خرید و فروش ارز‌های مجازی را ممنوع و با پولشویی به وسیله این ارزها مبارزه خواهد کرد. این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که ارزش ارزهای رمزپایه دچار حباب بزرگی شده است.

این در حالی است که کره جنوبی به عنوان یکی از مراکز بزرگ خرید و فروش ارزهای رمزپایه فعالیت کرده است، به طوری که نزدیک به 20 درصد از تمامی تراکنش‌های جهانی بیت کوین، در این کشور انجام شده است. این رقم، معادل 10 برابر سهم کره جنوبی در اقتصاد جهانی است.

قوانین جدیدی که سئول اتخاذ کرده است شامل ممنوعیت ایجاد حساب‌های ناشناس برای ارزهای رمزپایه و اعطای اجازه به مقامات ناظر برای مسدود کردن مبادلات ارزهای مجازی در صورت نیاز می‌شود.

دولت کره جنوبی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «مقامات درباره اینکه خرید و فروش ارزهای مجازی به طور نامعقولی در حال داغ شدن است، اتفاق نظر دارند. ما نیز نمی‌توانیم بیش از این، از وضع غیرعادی و مشکوک کنونی چشم پوشی کنیم.»

در این اطلاعیه همچنین آمده است تمامی حساب‌های ناشناس فعال در ماه آینده میلادی مسدود خواهند شد.

این بسته سیاست‌های جدید همچنین تلاش‌ها برای مبارزه با پولشویی و فسادهای مالی، از جمله دستکاری بهای کالاها، با استفاده از مبادلات ارزهای رمزپایه را افزایش خواهد داد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «ما با وضع شدیدترین حکم‌ها علیه خاطیان، با قاطعیت با این جرائم مبارزه خواهیم کرد.» همچنین دولت کره جنوبی تعهد کرده است تمامی گزینه‌های مربوط سیاست گذاری درباره ارزهای رمزپایه را، از جمله «توقف مبادلات ارزهای مجازی در صورت نیاز» بررسی کند.

این اطلاعیه در حالی منتشر شده است که دو هفته گذشته، سئول شرکت‌های مالی را از مبادله با ارزهای مجازی، به خصوص بیت کوین که ارزش آن افزایش بی‌سابقه‌ای یافته است، بازداشت.

تخمین زده می‌شود نزدیک به یک میلیون شهروند کره جنوبی که بسیاری از آن‌ها سرمایه‌گذاران خُرد هستند، بیت کوین در اختیار دارند. تقاضا برای این ارز چنان زیاد است که این ارز در کره جنوبی نسبت به آمریکا، با 20 درصد بهای بیشتر به فروش می‌رسد.

سئول روز پنجشنبه هشدار داد بسیاری از ارزهای دیجیتالی در این کشور نسبت به دیگر نقاط جهان با بهای بسیار بیشتری به فروش می‌رسد و مواردی از جمله «گمانه‌زنی‌های بی‌اساس» را عامل آن اعلام کرد.

در روزهای گذشته، یک مرکز تبادل ارزهای دیجیتال پس از هدف قرار گرفتن هکرها برای دومین بار، اعلام ورشکستگی کرد.

این مرکز با از دست دادن 17 درصد از دارایی‌هایش در این حملات، نخستین نهاد تبادل ارزهای رمزپایه بوده است که فعالیت آن متوقف شده است.

همچنین، هشدارهای بسیاری مبنی بر احتمال انفجار بها در بازار بیت کوین مطرح شده است.

هفته گذشته، رئیس بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد افزایش بهای بیت کوین «غیرعادی» بوده است. بانک مرکزی سنگاپور نیز از سرمایه‌گذاران درخواست کرده اند در خرید این ارزها «بسیار محطاتانه» اقدام کنند.

معاون رئیس بانک مرکزی اروپا نیز نسبت به افزایش بی‌وقفه بهای بیت کوین و پیامدهای منفی احتمالی آن ابراز نگرانی کرده است.

انتهای پیام/

 

ممنوع شدن تبادل ارزهای دیجیتالی در کره جنوبی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.