سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوروکراسی اداری ام‌الامراض در استان اصفهان است

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه بوروکراسی اداری ام‌الامراض در این استان اصفهان است گفت: کلید گشایش همه مسائل رسیدگی به بخش تولید، اشتغال، خدمات و سرمایه‌گذاری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده، عصر دیروز در نشست فعالان اقتصادی و کارآفرینان کاشان در فرمانداری این شهرستان گفت: کلید حل همه مسایل جامعه توجه به تولید و سرمایه گذاری، خدمات و تجارت و صادارات و حل مشکلات آن  است و این جامعه رشد می کند.

وی، کلید گشایش همه مسائل و رشد جامعه را رسیدگی به بخش تولید، اشتغال، خدمات، سرمایه‌گذاری، تجارت و صادارات دانست و افزود: عدم تامین زندگی افراد و جامعه‌ عامل بروز مشکلاتی می‌شود که تاسف‌آور است.

به گفته وی وظیفه دولت فقط وضع سیاست‌گذاری‌های کلان، بردن لایحه به مجلس برای تصویب قانون و نظارت و کنترل آن هم نه نظارتی که مردم را اذیت کند نظارتی که گرفتاری ها را رفع کند است و رفع مشکلات وظیفه مسوولان است.

استاندار اصفهان، تاکید بر اینکه فرهنگ اداری ما مطلوب نیست گفت:کاشان منطقه اشتغال محور، تولیدی، صنعتی و صادرات محور با حمایت سرمایه‌گذاران و صنعتگران و تولیدگران است که ما نیز برای حمایت بیشتر تفویض اختیارات را به آن ابلاغ می کنیم.

مهرعلیزاده،ایجاد شرایط به بهترین نحو برای سرعت چندبرابری فعالیت بخش خصوصی را که راهگشای امور است خواستارشد و گفت: مثلی که این برای ما فرهنگ شده است رییس تا پاسخ منفی ندهد نمی تواند پشت میز بنشیند.

وی، رفتارهای نامناسب در سیستم اداری را عامل صحنه خالی کردن سرمایه‌گذار بخش خصوصی تاکیدکرد و گفت: سرخورده و ناراضی کردن که سرمایه گذاری با وجود همه همه بحران‌ها و ناملایمات همچنان فعال در صحنه تولید و اشتغال می‌باشد جهالت و نادانی است

به‌گفته‌وی، مسوولی که با بوروکراسی سنگین اداری مساله صنعت، تولید و اشتغال و رفاه مردم را معطل می کند و فرآیند کار را گره می زند آدم نیست.

اگر فضا عوض نشود من از یک نفر نمی گذرم

استاندار اصفهان، بوسیدن دست فعال اقتصادی که اشتغال، معیشت، رفاه  و درآمد مردم را تضمین می کند تاکیدکرد و گفت: اگر فضا عوض نشود من از یک نفر نمی گذرم.

مهرعلیزاده، با اشاره برای تضمین اشتغال و آینده فرزندانمان در حمایت از تولیدگران و صنعتگران بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی تولید نکند و مالیات ندهد، کارمند دولت حقوق ندارد تا زندگی کند

وی،با انتقاده از نگاه دولتی که ما بی نیاز از بخش خصوصی هستیم گفت:بی نیازی از مردم یک مرض و ناشی از نگاه اقتصادی نفت محور است که بعد از کشف نفت در دهه سی بر جان دولت افتاده است.

به‌گفته‌وی،نظر امام و مقام معظم رهبری از ابتدای انقلاب قطع وابستگی به نفت بوده است.

استاندار اصفهان، با اشاره به اینکه دریافت 30 درصدی سود دارایی غیر قانونی است گفت:

سنگ‌اندازی در برابر صنعتگر، تولیدگر و سرمایه‌گذار نادانی و جهل و ظلم فراوان به عرصه اشتغال، کسب و کار کشور و خشکاندن ریشه تولید، تجارت و صادات کشور است.

مهرعلیزاده، اظهارداشت: چه جرمی از این بالاترهست که رفتار ما در بوروکراسی اداری عامل تخریب، تحقیر یا پشیمانی فعال اقتصادی، صنعتگر و تولیدگری می شود که اشتغال، درآمد و رفاه و معیشت مردم را تضمین می کند.

به گفته وی،کاشان یک شهرستانی که تولیدگران‌، صنعتگران و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آن با این همه علاقه‌، شور‌، انرژی و تلاش کارمی‌کنند چرا باید آنها در سیستم بوروکراسی اداری برای گرفتن یک مجوز اذیت شوند.

 کاشان می تواند تولید صادرات محور داشته باشد

وی در خصوص صنعت و تولید و کسب و کار و اشتغال در کاشان گفت: کاشان می تواند تولید صادرات محور داشته باشد چرا که این یکی از بهترین روشهای توسعه امروز کشور است زیرا در بعضی از تولیدات رقابت زیاد، بازار محدود و محدودیت در قیمت می باشددر حالی که صادارت با این مشکلات روبرو نیست.

مهرعلیزاده،کاشان را یکی از مناطق بسیار ماهر، فعال و جدی در فرش ماشینی و صنایع نساجی حتی صنعت خودروسازی گلاب، عرقیات، تولیدات زینتی و گردشگری که امکان و فرصت درخشش و ستاره شدن فعالان اقتصادی را دارد دانست و گفت: اینکه اینجا تلالو خود را در کشور با این حوزه ها نشان نداده ضعف ما است.

وی تصریح کرد:زندگی و معیشت مردم در کاشان با فرش گره خورده‌ و تبدیل منطقه به قطب فرش ماشینی شده است.

شایان ذکر است :نشست فعالان اقتصادی و کارآفرینان کاشان با حضور دکتر مهرعلیزاده استاندار محترم اصفهان عصر امروز چهارشنبه ششم دیماه در سالن جلسات فرمانداری کاشان برگزارشد.

 

انتهای پیام/م

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.