سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیپلمات سابق آمریکایی: پول و حمایت آمریکا تنها علت باقی ماندن رژیم آل خلیفه در قدرت است

نویسنده و دیپلمات سابق آمریکایی گفت ادامه حمایت‌های آمریکا تنها دلیل روی کار ماندن حکومت‌هایی همچون آل خلیفه در بحرین است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی؛ مایکل اسپرینگمن، نویسنده و دیپلمات سابق آمریکایی ساکن در واشنگتن گفت ادامه حمایت های آمریکا تنها دلیل روی کار ماندن حکومت هایی همچون آل خلیفه در بحرین است.

وی افزود: البته بحرین نه یک کشور بلکه یک جزیره بزرگ است و غیر از این نیست و به صورت کامل به قدرت و پول آمریکا اتکا دارد. حدود بیست کشتی جنگی و بین پانزده تا بیست هزار سرباز، ملوان و تفنگدار دریایی در این جزیره حضور دارند که این اتکا را تضمین می کنند.

 اسپرینگمن ادامه داد: (ادامه حمایت) آمریکا تنها علت باقی ماندن رژیم آل خلیفه در قدرت به شمار می آید. اگر دونالد ترامپ واقعا به دنبال تغییر در سطح جهانی باشد، باید به این حکومت دیکتاتوری بگوید ما از شما می خواهیم واقعا به خواست های مردم خود تن بدهید، ما خواهان مردم‌سالاری، صلح و عدالت در کشور شما هستیم.

دیپلمات سابق آمریکایی تصریح کرد البته وی هرگز چنین کاری انجام نمی دهد و در کنار آن به حمایت از اسرائیل و عربستان سعودی ادامه می دهد و این روند به قدری ادامه می یابد که سرانجام به مرحله ای برسد که اوضاع دیگر قابل کنترل نباشد و سران بحرین تسلیم خواست مردم شوند و در غیر این صورت، با پیامدهایی بسیار وخیم روبرو شوند.

 

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.