سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده دشتی و تنگستان:

مطالعات حریم و بستر رود مند بازنگری و نظرات مردم اعمال می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالعات تعیین حریم و بستر رود مند بازنگری و نظرات مردمی اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، به دنبال رشد مهاجرت مردم از شهر به روستا در شهرستان دشتی، پیگیری‌های متعددی برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها به‌ویژه در روستاهای تخریب شده در حادثه سیل ۱۳۶۵ انجام شده است ولی تعیین حریم هشت کیلومتری برای بستر رود مند، امکان صدور سند برای املاک مسکونی و کشاورزی در این محدوده را غیرممکن و این موضوع نگرانی زیادی را برای مردم مشتاق بازگشت به این روستاها ایجاد کرده است.

شهریاری افزود: علی‌رغم اینکه تمامی روند قانونی تعیین حریم و بستر بر اساس مطالعات پیشین به اتمام رسیده و شرایط برای نشانه‌گذاری و تثبیت قطعی بستر رودخانه فراهم شده است، با پیگیری های انجام شده و همکاری مدیرکل آب منطقه‌ای بوشهر مقرر شد این روند متوقف شده و مطالعات جدیدی برای تعیین حریم و بستر این رودخانه انجام شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در پایان مطالعات جدید، جلساتی با مردم و اهالی روستاهای نزدیک به رودخانه مند برگزار خواهد شد تا نظرات آنان نیز در گزارش نهایی به منظور تعیین حریم و بستر رودخانه مند اعمال شود.

وی بیان کرد: توجه به مسئولیت‌ها و ملاحظات اجتماعی از جمله نکاتی است که دستگاه‌های اجرایی به منظور خدمت رسانی به مردم می‌بایست مد نظر قرار دهند و توجه مدیریت آب منطقه ای بوشهر به این مهم شایسته تقدیر است.

انتهای پیام/پ

اعمال مطالعات حریم و بستر رود مند بازنگری و نظرات مردم

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.