سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش هزار میلیارد دلاری دارایی‌های ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۷

بلومبرگ اعلام کرد دارایی ۵۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۷ جمعا از مرز ۵ هزار میلیارد دلار عبور کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد در سال ۲۰۱۷، ثروتمندترین افراد جهان هزار میلیارد دلار دارایی بیشتر کسب کردند که این رقم، نسبت به سال ۲۰۱۶، بیش از چهار برابر افزایش داشته است.

شاخص میلیاردر‌های بلومبرگ، لیستی که پانصد فرد ثروتمند جهان را به طور روزانه رتبه بندی می‌کند، رشد ۲۳ درصدی را در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد.

جف بزوس، بنیان‌گذار شرکت آمازون، با ۳۴.۲ میلیارد دلار افزایش دارایی، بیشترین درآمد را در سال ۲۰۱۷ کسب کرده و به این ترتیب، جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را تصاحب کرده است. این جایگاه پیشتر در اختیار بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت بود. بیل گیتس از ماه مه سال ۲۰۱۳ در این جایگاه قرار داشت و حال بسیاری از دارایی‌های خود را در امور خیریه صرف کرده است. وی در ماه اوت سال جاری میلادی، ۴.۶ میلیارد دلار از دارایی خود را به بنیاد نیکوکاری «بیل و ملیندا گیتس» بخشید. بزوس که دارایی وی تا پایان ماه نوامبر به ۱۰۰ میلیارد دلار رسید، اکنون ۹۹.۶ میلیارد دلار ثروت دارد. این در حالی است که دارایی کنونی بیل گیتس ۹۱.۳ میلیارد دلار اعلام شده است.

جرج سوروس، سرمایه‌گذار و تاجر آمریکایی-مجارستانی، نیز بخش بزرگی از دارایی‌های خود را صرف امور خیریه کرده است. وی در ماه اکتبر امسال اعلام کرد دفتر وی در چند سال گذشته، ۱۸ میلیارد دلار به بنیاد‌های «جامعه باز» اهدا کرده است و به این ترتیب در جایگاه ۱۹۵ در رتبه‌بندی ثروتمندان بلومبرگ قرار گرفته است. اکنون وی ۸ میلیارد دلار دارایی دارد.

تا پایان روز کاری سه‌شنبه، ۲۶ دسامبر، ۵۰۰ فرد ثروتمند جهان ۵.۳ هزار میلیارد دلار دارایی داشته اند. این رقم نسبت به ۲۷ دسامبر سال گذشته میلادی ۴.۴ هزار میلیارد دلار افزایش را تجربه کرده است.

طی سال گذشته میلادی، شمار میلیاردر‌های آسیایی برای نخستین بار از میلیاردر‌های آمریکایی پیشی گرفته است.

انتهای پیام/

گزارش بلومبرگ از افزایش دارایی ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۷

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.