سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باغستانی:

10 استان کشور درگیر آفت کرم خراط هستند

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر 10 استان کشور درگیر کرم خراط هستند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی باغستانی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور امروز (6 دی ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خشکسالی بحثی ملی است، اظهار کرد: به دلیل وضعیت خشکسالی در سطح کشور طغیان آفات را نیز در پی داشته است.

وی افزود: ۱۰ استان کشور درگیر کرم خراط هستند که اعتبارات طبیعتا در استان های درگیر بیشتر بوده است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه تنها درگیر کرم خراط نیستیم و در هر منطقه‌ای درگیر نوعی آفت هستیم، ادامه داد: روند اعتبارات ملی روند افزایشی داشته است.

باغستانی تصریح کرد: در خصوص آفت در پی خشکسالی در بحث اعتبارات، پروژه ملی تهیه و به ستاد بحران ارسال شده که اتفاقات رخ داده از جمله زلزله کار را در ستاد بحران کشور کند کرده است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: در خراسان جنوبی طبق آمار حداقل در سطح 500 هکتار آلودگی وجود داشته که این امر توسعه نیافته و افت را مدیریت کرده‌اند.

باغستانی یادآور شد: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از شهرستان های خراسان جنوبی قول تأمین اعتبار خرید خودرو، سم پاشی و ادوات کشاورزی داده شد.

وی اضافه کرد: به عنوان مدافع بخش کشاورزی، اهمیت این بخش بخصوص در بحران خشکسالی با توجه به پیامد های اجتماعی و سیاسی کمتر از مباحث امنیتی نیست.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه دستگاهی اعتبار گیر هستیم متولی بحث اعتبارات بحران نبوده و باید این اعتبارات از طریق ستاد مدیریت بحران تأمین شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.