سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از پرداخت تسهیلات کم بهره به هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان قزوین برای حمایت از هنرهای سنتی و ایجاد اشتغال در زمینه مشاغل خانگی خبر داد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: مشاغل خانگی فعالیت‌های عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی که منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه در بازار را گویند که شامل سه روش کارمزدی، مستقل و تعاونی است.

محمد علی حضرتی افزود: این روش در تولید باعث می‌شود که هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه، هزینه ایاب و ذهاب و استفاده از نیروی کار حذف و زمینه کار برای سایر اعضاء خانواده، فراهم شود.

وی اضافه کرد: کارگروه اشتغال، طرح‌های مشاغل خانگی را بررسی و در هر شهرستان از محل فعالیت‌ها بازدیدمی کند، طرح‌ها بعد از تایید برای برخورداری از تسهلات کم بهره به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سپس بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

وی گفت: پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی با هدف تأمین مالی تولیدکنندگان صنایع دستی حقیقی و حقوقی فعال، حمایت از مشاغل خانگی و تولید و رونق صنایع دستی در چارچوب ضوابط تعیین شده و بخشنامه‌های بانک صورت می‎پذیرد که در حوزه صنایع دستی به کارگاه‌های خانگی صنایع دستی مستقر در شهر و روستا‌ها احتصاص یافته است.

حضرتی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این زمینه، ۸۰ مجوز مشاغل خانگی مستقل و ۸ فقره مجوز پشتیبان با اشتغالزایی ۱۳۲ نفر در بخش صنایع دستی در ۹ ماه اول امسال صادرکرده است.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، بیش از ۱۰۰ پرونده نیز با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات کم بهره به بانک تجارت معرفی شده است که ۲۰ طرح مشاغل خانگی در روستا‌ها بودند.

انتهای پیام/

 

 به هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی  تسهیلات کم بهره پرداخت می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.