سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

اراضی پایاب سد خداآفرین سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک گفت: علمیات اجرایی و تجهیز اراضی پایاب سد خداآفرین در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی مراد اکبری، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک در دیدار با سران عشایر استان اردبیل با اشاره به اهمیت تجهیز اراضی پایاب سد خداآفرین به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار اظهار داشت: باید سعی و اهتمام ما بر این اصل استوار باشد که نظام‌های بهره‌برداری از اراضی که تحویل عشایر غیور و زحمتکش خواهد شد با موفقیت انجام گیرد و این قشر زحمتکش بتوانند با هدایت و راهنمایی‌های کارشناسان ترویج و زراعت اصول صحیح کاشت، داشت و برداشت را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

وی بیان کرد: بهره‌برداری و حفاظت از تأسیسات نوین آبیاری تحت فشار می بایست با دقت و ظرافت هرچه تمام‌تر اجرا شود و وظیفه و رسالتی که کارشناسان ترویج و زراعت در بحث بهره‌برداری از اراضی پایاب سد خداآفرین دارند بسیار سنگین است چرا که این زمین‌ها در اختیار آن دسته از عشایر زحمتکشی قرار می گیرد که تمامی وقت و عمر خود را صرف دامداری در منطقه نموده‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک افزود: این قشر زحمتکش به دلیل اینکه با زمین‌های زراعی آشنایی ندارند و سابقه‌ای نیز درکشت و داشت و برداشت محصولات مختلف زراعی ندارند به همین دلیل باید در تمامی مراحل زراعی دوش به دوش این افراد باشیم و به شکل مرتب توصیه های فنی و لازم را به آنان کنیم تنها در این صورت است که نظام‌های بهره ‌برداری در این منطقه با موفقیت همراه است.

اکبری تصریح کرد: دست اندرکاران بخش کشاورزی در نظام‌های بهره برداری ازاین اراضی می‌بایست به مسائل و مشکلات اجتماعی عشایر اهمیت زیادی بدهند و بهره‌برداری آزمایشی از این اراضی و شروع فعالیت کشت و کار توسط عشایر موفقیت بزرگی برای استان محسوب می‌شود که لازم است به نوبه خود از زحمات دست اندر کاران بخش کشاورزی به ویژه سازمان جهاد کشاورزی استان قدردانی کنیم.

وی گفت: علمیات اجرایی و تجهیز اراضی پایاب سد خداآفرین در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و پیمانکاران و مجریان طرح کار خود را به اتمام خواهند رساند و کارشناسان آب و خاک دیگر در منطقه حضور نخواهند داشت و اینجاست که رسالت و مسئولیت سنگین کارشناسان زراعت و ترویج آغاز می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک اظهار کرد: موفقیت نظام‌های بهره‌برداری در این مرحله به عهده این کارشناسان و سعی و اهتمام عشایر است که امیدواریم با بهره‌ گیری از آخرین یافته‌های تحقیقاتی و رعایت اصول زراعی بتوانیم بیش از پیش شاهد افزایش تولید و رونق بخش کشاورزی در این منطقه باشیم.

اکبری افزود: باید سعی و اهتمام خود را به تشکیل تعاونی‌ها و تشکل‌های تولیدی بیش از پیش معطوف کنیم تا در کمترین زمان ممکن و قبل از سپری شدن زمان کشت عشایر بتوانند به عنوان بهره‌بردار وارد عرصه تولید شوند چرا که هر چقدر این کار با سرعت و دقت پیش برود و یکی  پس از دیگری شاهد تشکیل و راه‌اندازی تشکل‌های تولیدی بشویم به همان میزان به موفقیت در نظام‌های تولیدی دست پیدا کرده‌ایم.

انتهای پیام/ح

تجهیز اراضی پایاب سد خداآفرین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.