سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کارگاه آموزشی پایداری تولیدات کشاورزی در اهواز

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه متعادل گیاه و مدیریت تنش ها در راستای پایداری تولیدات کشاورزی در اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کارگاه آموزشی تغذیه متعادل گیاه و مدیریت تنش ها در راستای پایداری تولیدات کشاورزی با حضور عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور، معاون بهبود تولیدات گیاهی، معاون بهبود تولیدات گیاهی، کمیته نظارت و بازرسی بر انواع مواد کودی و کارشناسان و کشاورزان استان در اهواز برگزار شد.

محمد قاسمی نژاد، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان وجود دارد که ۱۳۸ نوع محصول زراعی و باغی در این اراضی کشت می شود اظهار کرد: ۹۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان مشغول فعالیت هستند.

وی بیان داشت: با وجود تنش کم آبی و منابع آب و خاکی که در استان وجود دارد باید با استفاده از روش های مناسب تنش های موجود را کاهش داد و با استفاده از مدیریت کنترل بیولوژیکی و تلفیقی عوامل زیان رسان را مدیریت کرد.

قاسمی نژاد ارتقاء ضریب مکانیزاسیون، بومی کردن تکنولوژی، توسعه کشت گلخانه ای و لزوم اعمال روش های خاص در خصوص بهره وری از نهاده ها را از دیگر راه های توسعه و ترویج کشت بهینه دانست.

علیرضا جعفر نژادی، دبیر کمیته نظارت و بازرسی بر انواع مواد کودی استان خوزستان در ادامه افزود: با توجه به روند افزایش جمعیت و لزوم مدیریت افزایش تولید در واحد سطح ناگزیر به افزایش تولیدات محصولات هستیم.

وی اذعان داشت: عدم توجه به عناصر غذایی و تخلیه خاک ها، از بین رفتن فیزیک خاک و وجود بیماری های مختلف که باعث ایجاد تنش و اثرگذاری بر تولیدات شده است را از عمده مشکلات موجود دانست.

جعفز نژادی با بیان اینکه ۵۰ درصد حاصلخیزی خاک در خوزستان دچار مشکل تغذیه ای است تصریح کرد: ارائه برنامه غذایی مناسب و برگزاری کلاس های آموزشی در همه مراحل فنولوژیکی گیاه می تواند کمک شایانی به این امر کند.

محمد بنی غیبی، عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور توجه به نقش عناصر غذایی در تغذیه را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: با بررسی تنش های خشکی، اکسیژن و گرما، می توان توجه نکردن به نیاز عمومی و اختصاصی گیاه، عدم توجه به شیوه استفاده صحیح کود با توجه به شیوه های جذب توسط ریشه و انتخاب گیاه و توجه نکردن به نقش تغذیه در گذر از تنش های محیطی را از عمده مشکلات بخش کشاورزی نام برد.

انتهای پیام/گ

کارگاه آموزشی پایداری تولیدات کشاورزی در اهواز برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.