سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردارکرمان؛

۸بوستان در کرمان آماده پذیرایی مسافران نوروزی در کرمان

شهردار کرمان گفت: هشت بوستان شهید باهنر، مادر، مسافر، رادیو، طبیعت، هزار، جبلیه و پردیسان قائم برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان در ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری کرمان که با حضور اعضای این ستاد برگزار شد، با اشاره به نظافت شهر در ایام نوروز گفت: در این زمینه باید نظارت دقیق وجود داشته باشد تا در ایام نوروز شهر کرمان به‌ویژه اطراف اماکن تاریخی و گردشگری، از نظافت لازم برخوردار باشد.
وی درباره سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی نیز گفت: علاوه بر رفع نقص سرویس‌های بهداشتی موجود، ۲۰ سرویس بهداشتی که تازه ساخته شده نیز باید تجهیز و استفاده شود.

عالم زاده بر ساماندهی پارکینگ‌های شهر در ایام نوروز نیز تأکید کرد و افزود: پارکینگ‌های بوستان‌هایی که مسافران در آن‌ها ساکن می‌شوند، در صورت واگذاری به بخش خصوصی و دریافت هزینه از مسافران، باید بیمه شوند.

وی درباره زیباسازی و نورپردازی نقاط مختلف شهر کرمان هم گفت: قبل از ساخت هرگونه اِلمان و انجام هرگونه نورپردازی و زیباسازی، طرح مورد نظر باید در کارگروهی که برای این منظور راه‌اندازی می‌شود، بررسی شود.

وی به برگزاری جشن‌های شبانه برای شهروندان و گردشگران و همچنین برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و محصولات فرهنگی در ایام نوروز اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر ایام نوروز، در طول سال نیز باید با برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی‌هنری ازجمله تئاتر خیابانی و موسیقی به‌صورت هفتگی یا ماهانه، مردم را از خانه‌ها بیرون بیاوریم و برای افزایش نشاط و شادابی شهروندان تلاش کنیم.

شهردار کرمان افزود: در ۱۳ شب ایام نوروز نیز باید جشن‌های شبانه برگزار شود و علاوه بر آن در لحظه تحویل سال باید ویژه‌برنامه‌ای تدارک دیده شود

وی درباره نصب تابلو‌های راهنمای مسیر و اطلاع‌رسانی مسیر اماکن گردشگری و تاریخی هم گفت: در این زمینه استاندارد و ضابطه خاص وجود دارد که باید براساس آن عمل شود.

در این نشست ابوذر نیکبخت، دبیر کارگروه گردشگری و تسهیلات سفر شهرداری کرمان نیز گفت: نظافت معابر در ایام نوروز، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی عمومی، ساماندهی پارک‌های محل اسکان مسافران نوروزی، ساماندهی پارکینگ‌های شهر و پارک‌های محل اسکان مسافران، ساماندهی محل استقرار کارگران فصلی، آموزش رانندگان تاکسی و اتوبوس شهری، برگزاری جشن‌های شبانه‌ی نوروزی، اصلاح خط‌کشی معابر، سامان‌دهی پایانه‌ی مسافربری آدینه، سامان‌دهی وردی‌های شهر، جانمایی صحیح و نصب تابلو‌های راهنمای گردشگران، معرفی پروژه‌ی قلعه دختر به گردشگران داخلی و خارجی و تهیه و تدوین کتابچه راهنمای گردشگری، ازجمله مواردی بود که به آن‌ها اشاره کرد.

در این نشست مقرر شد هشت بوستان شهید باهنر، مادر، مسافر، رادیو، طبیعت، هزار، جبلیه و پردیسان قائم برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شوند.

انتهای پیام/ح

بوستان های کرمان برای عید نوروز سامان دهی می شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.