وی در پاسخ به اینکه چرا در جشنواره های اخیر خوشنویسی، آثاری که به سبک قدیم گرایش دارند، مورد توجه قرار میگیرد اظهار داشت: با وجود استاد امیرخانی تحول عظیمی در کلیه ابعاد هنر خوشنویسی ایجاد شده است. با اینکه شیوه قدما بیشتر در کشورهای عربی، ترکیه، دبی و... خواهان دارد؛ اما تا حدودی در انتخاب آثار جشنواره های ملی ایران نیز دخیل بوده و تلاش بر این است که این نگاه از محدوده خوشنویسی برداشته شود.
این استاد خوشنویسی استفاده از فونت و خطوط کامپیوتری در طراحی ها را مورد انتقاد قرار داد و بیان کرد: خط کامپیوتری خط سرد و بدون روحی است. هیچ خطی در کامپیوتر نمیتواند جایگزین خط یک خوشنویس شود. حتی اگر آن خط توسط یک هنرمند متوسط تحریر شده باشد. خوشبختانه این مسئله تا حدودی در جامعه جا افتاده و مردم نیز طالب آثار فاخر هستند. به همین دلیل امیدواریم که تعداد کتاب های تئوری خوشنویسی نیز بیشتر شود.
وی همچنین حضور پرشور جوانان در عرصه هنر را تحسین کرد و گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر ظهور نسل جوان در خوشنویسی بسیار چشمگیر و مثال زدنی بوده است. البته برخی از هنرها مانند موسیقی خیلی از جانب مسئولان بها داده نمی شود. اما استقبال جوانان از برنامه های هنری زیاد است. امروزه تعداد زیادی از جوانان به خوشنویسی و تذهیب گراش یافته و آثار آنان مورد توجه بزرگان است.
انتهای پیام/