سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مانور ایمنی در برابر زلزله برای دستگاه های مختلف در گلستان

مدیر کل مدیریت بحران گلستان از برگزاری مانور زلزله به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلای طبیعی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ صادقعلی مقدم مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: متاسفانه استان ما در کمربند زلزله قرار دارد و جز استان‌های حادثه خیز در برابر زلزله است.

وی افزود: در سال ۹۶ در ۹ ماه اول حدود ۹۰ زلزله بین ۲ تا ۵ ریشتر را تجربه کردیم که ۶ زلزله بین ۴ تا ۵ ریشتر بوده است که زلزله متوسط محسوب می‌شود.

مقدم اضافه کرد: از این لحاظ ما برنامه هایمان را به صورت مستمر برای ارتقای سطح آمادگی استان خواهیم داشت.

وی گفت: ۵۶ درصد از واحد‌های روستایی ما هنوز مقاوم سازی نشده که باید برای آن‌ها برنامه ریزی کنیم.

مقدم در پایان گفت: هدف از برگزاری این مانور ارتقای آمادگی کارکنان دستگاه عملیاتی راه و شهرسازی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از زلزله و حریق بوده است.

در این مانور همچنین مهدی میقانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمزه‌ی دستگاه‌های امدادرسان است و اولین گام این است که باید خودش را برای امدادرسانی به مردم حفظ کند.

علیرضا صیاد معاون امداد و نجات هلال احمر گلستان نیز در ایم مراسم گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌کنم نسبت به تهیه کیف امدادی و کمک‌های اولیه اقدام و مناطق امن خانه را شناسایی کنند.

روز پنجم دی ماه سالروز زلزله بم در تقوم ملی کشورمان به نام ایمنی در برابر زلزله نام گذاری شده است.
 
انتهای پیام/ق
 

برگزاری مانور ایمنی در برابر زلزله در گلستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.