سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل:

بیماری هاری در منطقه سیستان کنترل شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: خوشبختانه با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده اتلاف سگ‌های ولگرد، میزان گزش سگ‌ها کاهش یافته و بیماری هاری در سیستان کنترل شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی‌اکبر نصیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل افزود :خوشبختانه با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرداری‌های منطقه و اتلاف سگ‌های ولگرد، میزان گزش سگ‌ها کاهش یافته و بیماری هاری در سیستان کنترل شده است.

نصیری  با اشاره به اینکه در پی اتلاف سگ‌های ولگرد توسط شهرداری‌های منطقه سیستان تعداد این سگ‌ها در منطقه کاهش یافته، افزود: در هفته‌های اخیر موردی از گازگرفتگی توسط سگ هار در منطقه سیستان گزارش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۰۰۰ مورد گزیدگی انسان توسط سگ در ۵ شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در منطقه سیستان گزارش شده که متاسفانه ۷ مورد آن منجر به فوت شده؛ البته افراد فوتی به علت عدم مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و عدم رعایت اقدامات درمانی پس از گازگرفتگی جان خود را از دست داده‌اند.

نصیری افزود: پرسنل ما در دانشگاه علوم پزشکی زابل در راستای کنترل بیماری هاری طرح مراجعه خانه به خانه داشتند که در تک تک منازل پایش صورت گرفته که آیا حیوان خانگی نگهداری می‌کنند و یا گزشی توسط حیوان در خانه‌ها وجود دارد که در صورت مشاهده چنین مواردی رسیدگی و آموزش‌های لازم به مردم ارائه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل ادامه داد: در پی اجرای این طرح حدود ۱۰۰ مورد گزیدگی توسط سگ مشاهده شد که این افراد به مراکز بهداشتی و درمانی منتقل شده و تحت درمان و مراقبت قرار گرفتند.

انتهای پیام/ع

کنترل بیماری هاری در سیستان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.