سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش اقلیت های دینی در انقلاب اسلامی غیر قابل انکار است

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: مسیحیان در انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی بخوبی درخشیدند و وجود ١٠٠ شهید از جامعه مسیحی گواه روشنی بر این ادعاست.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) گفت: مسیحیان در انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی بخوبی درخشیدند و وجود ١٠٠ شهید از جامعه مسیحی گواه روشنی بر این ادعاست .

وی افزود: مسیحیان علاقه خود را نسبت به سرزمین و آب و خاک خود به خوبی نشان داده اند. 
رادفر به زندگی مسالمت آمیز مسیحیان و مسلمانان ایران اشاره کرد و افزود: زندگی توام با آرامش و صمیمیت مسیحیان و مسلمانان در طول سالیان متمادی نشانه نزدیکی این ٢ دین الهی به یکدیگر است.
وی افزود: همان عطوفتی که در صدر اسلام بین مسیحیان و مسلمانان وجود داشت امروز نیز وجود دارد و بر اساس آیات قرآن کریم، مسیحیان نزدیکترین قوم به مسلمانان هستند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: بر اساس بررسی های ثبت احوال نام مریم جزو ١٠ اسم پرطرفدار در بین مسلمانان است و نام عیسی نیز طرفداران زیادی دارد.

آیت الله سید علی اکبر قریشی یکی از نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران اسلامی اقلیت های دینی را به تمام معنا مورد توجه قرار داده و این مهم قابل افتخار است.
وی ادامه داد: اقلیت های دینی دارای نماینده مجلس و حق انتخاب هستند و این حق در قانون اساسی برای آنان لحاظ شده است.
آیت الله قریشی با تاکید بر اینکه بر اساس آیات قرآنی میان هیچ یک از پیامبران فرقی نیست، اظهار کرد: عیسی مسیح(ع) متعلق به تمام پیروان ادیان الهی به ویژه مسیحیان است.
لازم به ذکر است مراسم گرامیداشت میلاد حضرت عیسی (ع) با حضور مسئولان استانی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان و آشوریان ارومیه در سالن کلیسای ننه مریم ارومیه برگزار شد و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان پیام تبریک علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.

انتهای پیام/م

آیین گرامیداشت میلاد حضرت مسیح در ارومیه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.