سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشنایی با شهر "کازان" میزبان ۶ بازی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

شهر کازان با ورزشگاه کازان آره نا که گنجایش ۴۵ هزار و ۳۷۹ نفری دارد، میزبان بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است.

به گزارش خبرنگار فوتبال وفوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در ادامه بررسی شهرها و ورزشگاه های میزبان جام جهانی 2018 روسیه با شهر کازان و ورزشگاه کازان آره نا آشنا می شویم.

کازان یا به زبان محلی قازان، پایتخت جمهوری تاتارستان در روسیه است که با جمعیت یک میلیون و 143 هزار و 535 نفری هشتمین شهر پرجمعیت این کشور محسوب می شود. همچنین مساحت این شهر 425 کیلومتر مربع است.

این شهر در محل تلاقی 2 رودخانه  ولگا و کازانکا در بخش شرقی روسیه اروپایی واقع شده است و قدمت آن به اوایل قرن 11 میلادی بر می گردد.

در قرن 13 این شهر به پناهگاهی برای تاتارها در مقابل حملات چنگیزخان مغول تبدیل شد. کازان در سال 1552 از سوی نیروهای ایوان مخوف، تزار قدرتمند روس تصرف شد و شمار زیادی از مسلمانان این شهر یا به قتل رسیدند یا مجبور به تغییر دین خود به مسیحیت شدند.

واژه کازان به زبان تاتاری به معنای دیگ است. 52 درصد مردم این شهر تاتار و 43 درصد روس هستند.

در کازان سه فرودگاه به‌نام‌ فرودگاه بین‌المللی کازان، فرودگاه شماره 2 کازان و کازان بوریسوگلیسکویه وجود دارد و یک خط و 10 ایستگاه مترو در این شهر فعال هستند.آب و هوای کازان مرطوب است و این شهر زمستان هایی طولانی سرد و تابستان هایی گرم و خشک دارد.

کاخ کرملین کازان، موزه هرمیتاژ، پارک میلینیوم، پارک گورکی، مسجد قل شریف، معبد همه ادیان،برج سویوم بایک،خیابان بائومان،بازار مرکزی کازان، دانشگاه کازان،دانشگاه اسلامی روسیه، کلیسای پیترو و پائول و محله قدیمی تاتارها از مشهورترین اماکن شهر کازان است.

این شهر میزبان 6 دیدار جام جهانی 2018 است و ورزشگاه کازان آره نا از این بازی ها میزبانی می کند.

ورزشگاه کازان آره نا

کلنگ احداث این ورزشگاه در ماه می سال 2010 به زمین خورد و پس از صرف هزینه 450 میلیون یورویی کازان آره نا در جولای 2013 تاسیس شد تا برخی از مسابقات یونیورسیداد در این ورزشگاه برگزار شود.

کازان آره نا که 45379 ظرفیت دارد در سال 2015 میزبانی رقابت های جهانی شنا، شیرجه و واترپلو را برعهده گرفت. این ورزشگاه چهار بخش مسقف و 70 جایگاه VIP دارد.

ورودی شمالی، جنوبی، شرقی و غربی ورزشگاه کازان آره نا به ترتیب آبی، طلایی، قرمز و سبز است و ترکیب این رنگ ها انعکاس فوق العااده ای را ایجاد می کند.

تیم روبین کازان که سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران را در اختیار دارد بازی هایش را در این ورزشگاه برگزار می کند.

بازی هایی که در ورزشگاه کازان آره نا برگزار می شود:

فرانسه- استرالیا

ایران- اسپانیا

لهستان-کلمبیا

آلمان- کره جنوبی

یک دیدار مرحله یک هشتم نهایی

یک دیدار مرحله یک چهارم نهایی

انتهای پیام/

آشنایی با شهر کازان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.