سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه استان همدان در گرو جذب گردشگر

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان گفت: از محور‌های توسعه استان همدان جذب گردشگر است.  

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضا زمانی، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان اظهار کرد: ایران در افق ۱۴۰۰ باید به عنوان جزو ۱۰ کشور اول دنیا در جذب گردشگر مطرح شود بنابراین باید سالانه ۲۰ میلیون گردشگر را پذیرا باشد در حالی که هم اکنون ۶ میلیون گردشگر دارد.

وی درادامه در خصوص قابلیت و ظرفیت گردشگرپذیری همدان افزود: همدان دارای ۳۷۵ اثر تاریخی، ۱۳۱ اثر طبیعی، ۲۲۷ اثر و ابنیه‌هایی همچون مساجد، پل‌ها و کاروانسرو دارای ۱۷ اثر و جاذبه گردشگری است که ۲۸۲ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها باید متناسب با وظایف ذاتی خود برنامه‌های مختلفی در محور گردشگری داشته باشند، بیان داشت: در برنامه‌های آینده میراث فرهنگی شهرستان همدان در برگزاری جشنواره انیمیشن، جشنواره زمستانی و برگزاری سده باباطاهر باید اطلاع‌رسانی مناسبی برای جذب گردشگر داشته باشیم.

 زمانی در خصوص برگزاری دو  اجلاس جهانی گردشگری که قرار است سال آینده در همدان برگزار شود نیز خاطر نشان کرد: این دو رویداد مهم عملاً همدان را در سطح آسیا و جهان مطرح می‌کند این رویداد‌های بزرگ علاوه بر اطلاع‌رسانی قوی باید خروجی خوبی داشته باشد به طوری که ظرفیت‌های گردشگری همدان در این اجلاس‌ها به خوبی عرضه شود.

 وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر زیرساخت پذیرش گردشگر با احداث تعدادی هتل در همدان ایجاد شده است، اظهار کرد: یک نکته مهم در خصوص هتل‌ها گنجاندن تالار پذیرایی در این مکان‌هاست که درآمدزایی از این تالار‌ها موجب می‌شود هتلداران انگیزه‌ای برای جذب مسافر نداشته باشند.

 معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان در باره ارائه راهکار جذب گردشگر برای همدان ابراز داشت: باید مجموعه اصناف و صنوف همدان طی ارتباطی که با تورگردانان برقرار می‌کنند درصدد جذب گردشگر بیشتر باشند چراکه اهمیت جذب گردشگر در همدان مغفول باقی مانده است.

زمانی بیان داشت: همدان شهر برف‌خیزی است که دارای پیست‌اسکی تاریک‌دره است، و با بارش برف امسال این پیست اسکی باید فعال شود.

وی با تاکید براینکه سمین یکی از روستا‌های هدف گردشگری است، از میراث فرهنگی درخواست کرد مجوز سفره‌خانه برای حمام تاریخی این روستا صورت گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان با بیان اینکه کاوش‌های میدان امام باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود، یادآورشد: با پیاده‌راه شدن خیابان اکباتان، کاروانسرا‌های حاشیه این بازار باید با مشارکت بخش خصوصی هویت‌بخشی شود.

انتهای پیام/غ

برگزاری دواجلاس گردشگری سال آینده در همدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.